Kopřivnická Tatra navázala spolupráci s nizozemskou společností DAF Trucks N.V. Přední světový producent nákladních vozů bude dodávat Tatře kabiny a motory.

Součástí smlouvy je také úmluva, podle níž DAF získává v Tatře devatenáctiprocentní akciový podíl. Obě firmy chtějí při prodeji vozů společně využívat své dealerské sítě.

"Začali jsme s cílem zkonstruovat nové vozidlo TATRA, které by bylo kombinací nejnovějších inovací unikátního podvozku TATRA, nejmodernějších kabin DAF a motorů PACCAR.

Tento projekt však vyústil v mnohem rozsáhlejší spolupráci, která dokonale přispívá k rozvoji globální strategie společnosti TATRA a pro dealery společnosti DAF současně představuje významné doplnění výrobkového portfolia,“ řekl Ronald Adams, předseda představenstva a generální ředitel společnosti TATRA.

"Jsme rádi, že se můžeme podílet na novém, velmi moderním vozu TATRA, který pro dealery společnosti DAF představuje významnou příležitost, neboť znamená rozšíření stávajícího portfolia výrobků o vysoce mobilní civilní vozidlo s trvalým pohonem všech kol,“ dodal Schippers.

Nový vůz Tatra, který byl zkonstruován i vyroben v Kopřivnici, má ambice. Automobilka z něj chce vytvořit svůj nejdůležitější produkt v civilním tržním segmentu.

Nákladní vůz bude určen zákazníkům ve stavebnictví, důlním průmyslu, lesnictví, při těžbě ropy a plynu i v jiných průmyslových odvětvích.

Tajemná podobizna nového vozu vyrobeného ve spolupráci automobilek Tatra a DAF:

Tajemná podobizna nového vozu vyrobeného ve spolupráci automobilek Tatra a DAF.

Tatra ušetří miliony

TATRA doufá, že s tímto vozem vstoupí do nových teritorií a získá tisíce nových zákazníků.

V rámci globální obchodní strategie TATRA využije možnosti dealerských sítí společností DAF i TATRA a bude k financování využívat produkty dostupné prostřednictvím společnosti PACCAR Financial Services.

Generální ředitel společnosti TATRA Adams k úternímu obchodu doplnil:

„Vybudování tak rozsáhlé a úspěšné sítě dealerů po celé Evropě by Tatře trvalo desítky let a vyžádalo by si náklady ve výši mnoha milionů eur, a to nezmiňuji desítky, nebo dokonce stovky milionů eur, kterých by bylo zapotřebí na vývoj kabiny a motoru na takto světové úrovni.“