Na jednu nabídku práce z kategorie pomocné práce reaguje v průměru až 32 uchazečů. Naopak o odborníky v informačních technologiích musí firmy usilovat.

Pokud firmy vypíší nabídku z IT, zareagují na ni v průměru jen dva experti. Vyplývá to z analýzy přibližně 5000 nabídek práce portálu Profesia.cz.

Nadprůměrný počet uchazečů se hlásí na pozice, kde stačí všeobecné znalosti a pracovní místo si nevyžaduje specifické dovednosti nebo vzdělání. Naopak u specializovaných pozic je zájemců o nabídky minimum.

Nabídky práce mají firmy možnost zadávat podle kategorie, ve které budou potenciální zaměstnanci pracovat. Například do kategorie pomocné práce patří všichni zaměstnanci, kteří pracují na pozici pomocných pracovníků nezávisle na odvětví, v jakém firma působí.

Více než dvacet zájemců v průměru reaguje na jednu nabídku z kategorie administrativa, stavebnictví a reality či obchod. Na opačném konci žebříčku zájemců o práci se podle očekávání ocitly informační technologie.

Mezi konkrétními pracovními pozicemi mají největší šance najít si práci programátoři, softwaroví inženýři nebo elektrotechničtí inženýři. V desítce nejméně snadno obsaditelných pracovních pozic jsou z IT všechny pozice kromě tří.

Naopak nejsnáze firmy hledají zájemce o pozice asistentů nebo obchodních referentů, kde při zveřejnění nabídky zareaguje v průměru téměř 40 uchazečů.

 

Přehled počtu reakcí na jednu nabídku práce podle kategorie:

kategorie reakce/nabídka

pomocné práce 32
administrativa 30
stavebnictví a reality 21
obchod 21
doprava, spedice, logistika 16
farmaceutický průmysl 15
vrcholový management 12
management 12
výroba 11
lidské zdroje a personalistika 10
automobilový průmysl 9
ekonomika, finance, účetnictví 6
strojírenství 5
elektrotechnika a energetika 4
management kvality 3
bankovnictví 3
IT 2

 

zdroj: Profesia