Počet Čechů na celosvětově nejrozšířenější sociální síti Facebook se za 12 měsíců meziročně zvýšil o téměř půl milionu na 3,3 milionu lidí.

Na Twitteru je 45 tisíc Čechů a na profesní síti LinkedIn 170 tisíc lidí z Česka.

Facebook využívají prakticky stejně muži i ženy, nejčastěji ve věku od 25 do 29 let. Naproti tomu v mikroblogovací službě Twitter mezi českými uživateli jasně dominují muži, tvoří tři čtvrtiny uživatelů.

"V Čechách lidé nejvíce tweetují po 21. hodině a hlavně v pátek. Průměrný čas strávený na Twitteru je asi 23 minut," uvedl Jakub Mach ze společnosti MicroMedia.

Druhá šance pro nesmělé. Vznikl Leyter, nová česká sociální síť naruby - čtěte ZDE

Na rozvoj sociálních médií má vliv i rostoucí popularita chytrých telefonů. Jejich podíl v internetové populaci v České republice vystoupal na 29 procent.

Čtvrtina uživatelů přistupuje přes svůj chytrý telefon k sociálním sítím denně, více než polovina aktualizuje svůj profil alespoň jednou za měsíc. V prodaných mobilních telefonech je nejrozšířenější platformou na českém trhu Android od firmy Google.

Facebook míří do Švédska. První datové centrum mimo USA zlepší výkon sítě pro Evropany - čtěte ZDE

Komunitní portál YouTube, který je v Česku vedoucím videoserverem, používají téměř tři čtvrtiny české internetové populace.

"Video portál YouTube, který je zároveň i druhým největším vyhledávačem na světě, v Česku pořád roste, což potvrzuje významný nárůst sledovanosti o více než 100 procent a neustále rostoucí trend videoobsahu nahraného českými uživateli," uvedla manažerka YouTube & Display z českého Googlu Božena Řežábová.

Telefony nemají plný přístup na Youtube, stěžuje si Microsoft - ZDE

Twitter ani Facebook nebudeme při nepokojích blokovat, rozhodla britská vláda - čtěte ZDE