Za zvlnění dálnice D47 u Ostravy zřejmě může nevhodný rozpínavý materiál použitý při její stavbě. Odhalily to kontrolní vrty, které nechalo provést Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD).

Investor bude nedostatky opětovně reklamovat. Podle televize Nova ministr dopravy Pavel Dobeš nevyloučil, že bude nutné celou dálnici přestavět.

"Budeme velmi tvrdě požadovat, aby se to uvedlo na pravou míru, jak to má vypadat," prohlásil ředitel ŘSD René Poruba.

Kontrolní vrty odhalily, že v podloží dálnice leží místo určeného materiálu směs stavebního odpadu s materiálem, který bobtná.

Zvlnění se na ostravském úseku D47 mezi Rudnou a Hrušovem objevilo poprvé půl roku poté, co se po něm v prosinci 2007 začalo jezdit. ŘSD zvlnění vozovky reklamovalo, i po opravách se ale na ní objevují nerovnosti. Vážné vady jsou podle televize na tomto úseku také u 12 mostů.

Interní audit ŘSD odhalil nepořádek v dokumentaci ke stavbě, ale i pochybení na straně investora, dodavatelů i stavebního dozoru. Záruční doba dálničního úseku mezi Rudnou a Hrušovem končí příští rok.

 

Úsek v délce zhruba osm kilometrů postavilo za 4,5 miliardy korun konsorcium firem v čele se společností ODS-Dopravní stavby Ostrava, kterou později převzala stavební firma Eurovia CS.

Stavební firma vyčkává

"My budeme reagovat až na oficiální oznámení od Ředitelství silnic a dálnic," vyjádřila se mluvčí společnosti Petra Kučerová.

D47 se začala budovat v roce 2004. Nyní se komunikace, která se po dokončení stane součástí dálnice D1, blíží ke svému konci. Zbývá dobudovat poslední úsek mezi Bohumínem a hranicemi s Polskem.

Související