Tuzemští manažeři považují za nejdůležitější hodnotu ve své práci to, aby jejich společnost byla považována za spolehlivou a důvěryhodnou. Kladou důraz na kvalitu práce a spokojenost zákazníků.
Naproti tomu uspokojování požadavků zaměstnanců a zisk stojí na žebříčku priorit manažerů na posledním místě. Manažeři v ČR nejčastěji pracují 8 až 10 hodin, třetina dokonce více než 10 hodin. Víkendovou práci zná téměř každý manažer. V osobním životě jsou nejdůležitější hodnotou spokojená rodina, smysluplná a užitečná práce a děti.
Takové jsou některé z hlavních závěrů projektu – dotazníkového šetření mezi tuzemskými manažery, které provedla Česká manažerská asociace (ČMA) ve spolupráci se Svazem průmyslu a dopravy ČR (SP ČR), realizátorem byla výzkumná agentura Ipsos Tambor.
Osloveno bylo 700 vrcholových manažerů, majitelů firem a středního managementu – v rozdělení na výrobu, služby a instituce/státní správu.
Z šetření vyplynulo, že více než 90% manažerů má svoji osobní vizi – tedy cíl, kterého chtějí v životě dosáhnout. „Kdo neplánuje budoucnost, tak žádnou nemá,“ podotknul k výsledkům František Kulovaný jr., ředitel společnosti BAEST Machines & Structures, a.s., člen výboru České manažerské asociace a oceněný Manažer roku 2010 - Vynikající manažer střední firmy do 250 zaměstnanců.
Proč je v žebříčku priorit pro českého manažera spokojenost zaměstnanců a zisk až na posledním místě? Jak je jsou české podniky připraveny na případnou další ekonomickou krizi a které výzva před manažery stojí? A jak se vůbec liší český manažer od těch zahraničních?
Na to vše jste se ptali ředitele strojírenské firmy BAEST Machines & Structures a člena výboru České manažerské asociace Františka Kulovaného mladšího.