Praha našla 354 milionů korun, které by mohla ušetřit na stavbě tunelu Blanka. I přesto ale bude celková cena oproti původním plánům minulého vedení města vyšší asi o osm miliard a nyní se pohybuje kolem 36 miliard korun. 

Seznam možných úspor připravila pracovní skupina, kterou na podzim zřídil primátor Bohuslav Svoboda. Většina navrhovaných změn předpokládá vypuštění stavebních úprav, které nejsou nezbytné.

"Pokud nebude v Holešovicích pod tratí podchod a využije se stávající podjezd, tak se ušetří 40 milionů korun," uvádí jeden z příkladů poradce primátora Jan Beránek. Portály tunelu zase přijdou o žulové obložení. "Žula je prostě drahá," říká Beránek.

Ten se stane novým šéfem Odboru městského investora, přes který jdou peníze na investice Prahy včetně Blanky.

Zatím jste si přečetli 20 % textu. Pokračování je k dispozici pouze pro platící čtenáře.

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.