Třináct plastických operací téměř každý den, mezi nimiž si lékař stačí sotva vypít kafíčko. Nebo také dvacetiprocentní meziroční nárůst zisku za zákroky provedené během druhé poloviny loňského roku.

Tak růžově vypadá situace na zavedených klinikách estetické medicíny v centru Prahy v době, kdy zemi ochromuje druhá vlna ekonomické krize. Ba co víc: Na neutuchajícím zájmu české veřejnosti o nákladné zkrášlování tělesných schránek kupodivu nic nemění ani aktuální skandál s vadnými prsními implantáty od francouzské firmy Poly Implant Prothese (PIP).

Manipulacím ze strany výrobců však nahrává i podoba českého trhu s estetickou medicínou. Ten stojí na minimalizaci cen a na snaze o co největší import takzvaných zdravotnických turistů ze zahraničí. Když je totiž hodně klientů, klesají náklady a marže jednotlivých klinik může vyskočit z obvyklých pěti až na třicet procent, a to už je vysoce lukrativní byznys.

Mediální masáž

Všichni plastičtí chirurgové oslovení týdeníkem Ekonom se shodli, že ohromný vliv na popularitu jednotlivých klinik mají i lifestylové televizní pořady, v nichž se jejich lékaři stávají mediálními hvězdami. "V takových klinikách pak praskají futra," usmívá se tomu chirurg Pavel Hlava.

Co se týče zisku, majitelé klinik mlčí jako hrob. Obdobně u estetických zákroků neexistují ani centrální statistiky počtu domácích či zahraničních klientů, počty si často neevidují ani jednotliví lékaři. Podle velmi hrubých, ale kvalifikovaných odhadů se při třech desítkách tisíc plastických operací s cenou přibližně od 30 do 70 tisíc korun včetně levnějších dermatologických výkonů mohou v tomto segmentu trhu protočit ročně více než dvě miliardy korun.

Zbývá vám ještě 70 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se