Letošní krajskou a senátní kampaň občanských demokratů bude koordinovat místopředseda strany Pavel Drobil. A nevyloučil, že by v březnu přijal i funkci volebního manažera strany.

"ODS ještě neustavila volební štáb, nicméně je už třeba koordinovat tu technickou část kampaně, která souvisí s lhůtami, s blokací mediálního prostoru," vysvětlil pro server IHNED.cz, čemu se nyní bude ve straně věnovat.

Drobil až do předloňského prosince řídil ministerstvo životního prostředí. Po kauze údajné korupce ve Státním fondu životního prostředí rezignoval.

IHNED.cz: Má už ODS jasno, jak bude kampaň vypadat?

Zatím to není volební štáb, nemá žádnou ambici ani úkoly jakýmkoliv způsobem pracovat s programem, s ideologickou bází ODS. Jde o její technickou část, a tady není na co čekat. Chceme zajistit, aby lepší prostor neměla konkurence. My chceme konkurenci porazit.

IHNED.cz: Kdy začne ODS řešit obsah kampaně?

Až grémium a výkonná rada ustaví regulérní politický volební štáb. Předpokládám, že se tak stane na konci března. Do té doby chceme znát většinu kandidátů na lídry do krajských voleb a do Senátu, první nástřely témat, která potom mohou být přetvořena ve volební program.

IHNED.cz: Kdo je ve vašem týmu?

Členové hlavní kanceláře a zaměstnanci ODS. Já jej vedu z titulu člena grémia, místopředsedy strany. Dostal jsem úkol zastupovat tam grémium, respektive přenášet informace z technického štábu do grémia.

IHNED.cz: Máte ambici vést kampaň?

Bude záležet na tom, jak bude volební štáb postaven. Musí tam být lidé z regionu, výrazné osobnosti, které budou chtít kandidovat do Senátu. Taky bude zákležet na tom, jaká bude strategie kampaně.

IHNED.cz: Když už přemýšlíte nad blokací mediálního prostoru, víte, jak bude ta kampaň vypadat?

To je to, co má nyní štáb za úkol. Musíme si říct, jaký segment voličů budeme oslovovat. Musíme se rozhodnout, zda ta kampaň bude cílená – víc zaměřená na daný konkrétní typ voliče, třeba na středoškolského voliče, prvovoliče, nebo bude plošná, zda to bude to typické sociálnědemokratické kobercové bombardování republiky billboardy. Já osobně nejsem příznivcem tohoto typu kampaně, podle mě to žádný velký efekt nemá.

IHNED.cz: Už víte, kolik peněz chce ODS na kampaň dát?

Je to předčasné. Jasně jsme si s předsedou Petrem Nečasem řekli, že kampaň musí být úsporná. Myslím, že to bude jedna z nejúspornějších kampaní ODS v historii.

IHNED.cz: Budete opět pracovat s Modrým týmem?

V rámci úspor samozřejmě uvažujeme o tom, že zapojíme příznivce a dobrovolníky.

IHNED.cz: Budou vám s kampaní opět radit lidé jako Arthur Finkelstein?

To je zatím velmi předčasné. Obsah kampaně, programové věci a vizuální manuál se nyní neřeší. Řesíme takové věci, jako například kdy musí být podané kandidátky, aby krajští manažeři zablokovali místa na náměstích pro kontaktní kampaň.

IHNED.cz: Bude v kampani radit bývalý volební manažer Ivan Langer?

Kdybych byl manažerem volebního štábu, tak by mě názory Ivana Langera na vedení kampaně bezpochyby zajímaly. Byl bych blázen, abych se nebavil s někým, kdo vedl kampaň strany a má tento typ zkušeností.

Související