Úspěšná letadla typu Boeing 737 nebo Airbus A320 by už brzy mohl vystřídat stroj od čínského konkurenta. První testovací let Comacu C919 je naplánován na rok 2014 a cestující jej budou moci využívat už o dva roky později.

Čínská společnost Comac se tak chce postavit největším západním výrobcům dopravních letadel a dodávat své letouny těm nejvýznamnějším leteckým společnostem. 

O tom, že příjmy čínských leteckých společností rostou, jasně svědčí následující čísla: zatímco v roce 1980 dopravci přepravili pouze 3,4 miliony cestujících, roku 2010 dosáhl počet odbavených pasažérů 267 milionů, informuje stanice CNN. Čína je tak druhým největším trhem, hned za USA, kde služby aerolinek využilo více než 500 milionů lidí.

Zatím jste si přečetli 20 % textu. Pokračování je k dispozici pouze pro platící čtenáře.

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.