Ekonom v iPadu

Týdeník Ekonom (včetně tohoto článku) si můžete přečíst i na vašem iPadu.

APLIKACI STAHUJTE ZDE.

Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) hledá nového generálního ředitele. Její správní rada oznámila, že v této věci vypíše výběrové řízení. Je otázkou, proč to trvalo tak dlouho, jelikož už rok a čtvrt je v čele SŽDC - státní organizace s 18 tisíci zaměstnanci starající se o provoz, údržbu a rozvoj české železniční sítě - provizorně Pavel Habarta. Manažer, který byl do funkce nikoli jmenován, ale pouze pověřen, aby tento podnik "dočasně" řídil.

Zajímavostí je, že rozhodnutí o vypsání konkurzu přišlo jen pár dnů poté, co se týdeník Ekonom dotazoval ministra dopravy Pavla Dobeše (VV), kdy hodlá personální díry ve svém resortu zacelit a zda vypíše konkurzy, které sliboval. Příslušný návrh do správní rady SŽDC přinesl Dobešův přímý podřízený, náměstek Lukáš Hampl.

Obdobná situace jako v SŽDC je několik měsíců i v dalších Dobešových "satelitech". Konkrétně na Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD), kde je už od loňského září pověřen řízením René Poruba, stejně tak na Ředitelství vodních cest (ŘVC), kde stejnou roli od října hraje Jan Skalický. Na nového ředitele čekali zhruba půl roku i ve Státním fondu dopravní infrastruktury (SFDI).

"Budeme to řešit"

Co se týče ŘSD, ministr Dobeš výslovně sliboval, že nový šéf bude vybrán v konkurzu. Doposud ale není známo, že by byl zahájen. "Ministr je připraven situaci řešit během následujících týdnů," tlumočil nepříliš konkrétní postoj šéfa resortu mluvčí Radek Holý.

Proč to všude trvá tak dlouho? Důvodů je zřejmě více. Ačkoli jde o resort řízený Věcmi veřejnými, své zájmy se zde snaží prosadit i zástupci ostatních koaličních stran. Není jistě náhoda, že pověřený šéf Ředitelství vodních cest Skalický je členem ODS. Ve funkci přitom vystřídal Jiřího Blažka, který dodnes šéfuje TOP 09 na Vysočině.

O Porubovi z ŘSD, stejně tak o Habartovi ze SŽDC lze zase jednoznačně říci, že jsou to lidé osobně blízcí neformálnímu vůdci "véčkařů" Vítu Bártovi, který si je přivedl v době svého ministrování na dopravě. Přestože u mladého ministra Dobeše lidé z jeho okolí pozorují jisté snahy o emancipaci, není zatím taková, aby si dovolil na "Bártovi manažery" sáhnout.

Pokračování článku o situaci na ministerstvu dopravy a jemu podřízených organizacích si můžete přečíst v posledním vydání týdeníku Ekonom, který vyšel ve čtvrtek 16. února, nebo pod odkazem níže:

Související