Mezinárodní veletrh oční optiky, optometrie a oftalmologie Opta, který v neděli po třech dnech skončil na brněnském výstavišti, navštívilo více než 5000 lidí. Ve srovnání s loňskem příchozích mírně přibylo. Pořadatelé to považují za úspěch, protože zájem o některé jiné veletržní akce upadá. Velká poptávka byla po nejnovějších trendech v oční optice, řekla ředitelka veletrhu Věra Menšíková. Prodejci brýlí chtějí stále více držet krok s módou.

Pro svět oční optiky je design brýlových obrouček stejně důležitý, jako samotná kvalita brýlí ze zdravotnické stránky. Na veletrhu se prezentovalo přes 300 značek brýlí. Z jejich expozic je patrné, že poptávka je o retro styl, tedy návrat ke klasickým tvarům, nově kombinujícím odvážnou barevnost a jemnou zdobnost.

Stále populárnější jsou obměnitelné obruby, ve kterých lze střídat komponenty podle aktuální nálady nebo barevného ladění celkového outfitu. Vedle nových kolekcí obrub a slunečních brýlí pro sezonu 2012 v nabídce vystavovatelů nechyběly ani stále dokonalejší brýlové čočky a jejich úpravy a špičková přístrojová technika pro optiky, optometristy a oftalmology.

Velký prostor byl na Optě věnován sortimentu určenému osobám se silným zrakovým postižením. Ten je v očních optikách často opomíjen, přestože jde o zboží, po kterém u stárnoucí populace stále roste poptávka, zdůraznila Menšíková. Mezi speciálními optickými pomůckami se objevily zajímavé novinky. Jednou z nich je také čtecí zařízení ReadEasy+, které za nevidomé čte a předčítá jim tiskoviny a dokumenty již i v českém jazyce.

Posedmé se na veletrhu udělovaly ceny nejlepším exponátům. Ceny TOP OPTA 2012 získali vystavovatelé Johnson&Johnson za jednodenní kontaktní čočky, firma Vision Expert za obrubu SPD 720 švédského výrobce Polaris Eyewear, společnost Rodenstock ČR za speciální brýlovou čočku a firma Essilor-Optika za brousicí automat s názvem Mr. Orange s nadstandardní výbavou.

Veletrh se konal v pavilonu B. Na akci vystavovalo 143 firem z 20 zemí. Zaujaly výstavní plochu téměř 4000 metrů čtverečních.