Stát už má jasno v tom, jak a kdy dostaví ostravskou dálnici D47. Dnes nese ministr dopravy Pavel Dobeš (VV) na jednání vlády materiál, ve kterém se zavazuje, že poslední úsek z Bohumína na státní hranici s Polskem bude hotový v dubnu.

Šestikilometrový úsek, který stál bezmála 3 miliardy, bude mít ale daleko větší význam. V Česku tím vznikne teprve třetí dálnice, po které se dá, byť s odbočkou po R46, dojet z Prahy na státní hranici. V Polsku se má dálnice napojit na připravovanou A1 do Katovic.

Další dálnicí, která má nejblíže dokončení, je severočeská D8. Té chybí ještě patnáctikilometrový úsek mezi Bílinkou a Řehlovicemi přes chráněnou krajinnou oblast Českého středohoří.

I když bude ale v dubnu dokončen úsek D47 na státní hranice s Polskem, nebude dálnice kompletní. Bude jí ještě chybět úsek kolem Přerova.

Bártova stopka

Stát má zároveň skluz v opravách a stavbě silnic, které s D47 bezprostředně souvisí. Většinu z nich zastavil kvůli nedostatku peněz někdejší ministr dopravy Vít Bárta. Nyní se jejich stavby začínají rozjíždět jen velmi pomalu.

Například takzvaná prodloužená Místecká v Ostravě, respektive její druhá část, měla být dokončena už letos v květnu. Místo toho se Ředitelství silnic a dálnic chystá jen dokončovat rozestavěné mosty. Silnice tedy stále nebude v obou pruzích průjezdná.

U prodloužené ulice Rudné v Ostravě chybí dosud státu pozemky a plánovaný termín 2016 nebude podle vládního materiálu dodržen. Navíc hrozí propadnutí dosud vydaných stavebních povolení.

Alespoň silnice I/67 Skřečoň - Bohumín má být dokončena letos v červnu.