Fenomén bio má nového člena rodiny. Vinaři začnou zhruba za tři týdny dodávat na trh biovína, což jim umožní nová evropská směrnice. V české spotřebitelské síti by se mohlo objevit až pět milionů lahví tuzemských biovín.

Vinaři a obchodníci se už na prodej chystají. Značka bio by pro ně měla být marketingovou výhodou, protože prodej produktů s tímto označením neustále roste. Jenže podle pěstitelů biovíno hitem nebude.

„Biovíno má špatnou pověst, protože se k nám na trh dostala před časem nekvalitní vína s tímto označením z Německa a Rakouska. Pojem biovíno je od té doby mezi vinaři spíše sprosté slovo,“ popisuje Milan Hluchý, předseda svazu Ekovín, který se zabývá ekologickým pěstováním révy. Podle něj nezačnou všichni vinaři označovat svá vína etiketou bio, přestože budou pocházet z ekologické produkce.

Zatím jste si přečetli 30 % textu. Pokračování je k dispozici pouze pro platící čtenáře.

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.