Právě před 75 lety přistálo na letišti v Praze - Ruzyni letadlo ze slovenských Piešťan a letiště tak zahájilo mezinárodní provoz. Toho roku (1937) odbavilo celkem 13 500 lidí. Loni to už bylo 11 milionů cestujících.
Letiště Praha, které v roce 2010 hospodařilo s miliardovým ziskem, bylo loni začleněno do nově vzniklého Českého aeroholdingu. Ten vznikl hlavně s cílem zachránit další státní podnik, hluboce ztrátové ČSA.
Tento krok byl se zdviženým obočím sledován Bruselem, protože trend v Evropě je právě opačný.
Letiště Praha loni získalo navzdory protestům některých obcí povolení ke stavbě nové dráhy. Stavět ji začne v roce 2014 a po jejím dokončení bude na oplátku muset zastavit provoz od půlnoci do půl šesté ráno.
Ing. Jiří Pos vykonává funkci ředitele Letiště Praha, a. s., a současně je předsedou představenstva této společnosti. Má na starosti klíčový byznys, tedy letecký obchod a dále oblast řízení a správy majetku, rozvoj produktu a marketing. Na Letiště Praha přišel 1. července 2006 z Českých aerolinií, kde působil dvacet let a od roku 2002 byl viceprezidentem pro pozemní provoz.
Jak se letišti v rámci Českého aeroholdingu daří hospodařit, jaké další změny připravuje? Co by podle vás mělo na Ruzyni fungovat jinak?
Na otázky čtenářů IHNED.cz odpovídal ředitel Letiště Praha Jiří Pos.