Mezi Sokolovem a Novým Sedlem na Karlovarsku začnou už dnes řidiči jezdit po novém, sedmiapůlkilometrovém úseku rychlostní silnice R6.

Silnice, za kterou stát zaplatil asi dvě a půl miliardy korun, má však vady. Na mostě přes řeku Ohři se objevily milimetrové trhliny. Jak uvedl Český rozhlas, právě most byl přitom na celé stavbě nejdražší - stát za něj zaplatil půl miliardy korun.

Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) proto levou část mostu nad Ohří odmítlo převzít a hodlá ji u dodavatele reklamovat. Jízda po mostě je však podle silničářů bezpečná.

Proč trhliny na mostě vznikly, zkoumají odborníci z ČVUT v Praze. Až se vyjádří, dodavatel poškozenou silnici opraví.

Prozatím jsou praskliny provizorně ošetřeny, podle dohody ale musí dodavatel dokončenou stavbu odevzdat do 20. dubna. Jestli tak neučiní, zřejmě ho čekají pokuty z prodlení.

Není to přitom první problém, který se na silnici vyskytl. Zhruba na třech úsecích to nedávno bylo zvlnění vozovky.

Více než technické závady na silnici zdejším starostům však vadí, že stát chce za nový úsek rychlostní silnice vybírat mýtné. Bez dálniční známky se řidiči obejdou jen do středy 18. dubna.

I když silnice R6 nenavazuje na dálniční síť a je tak v podstatě izolovanou silniční stavbou, ministerstvo ji zařadilo mezi placené úseky.

Nejrychleji přes města

"Jsem velmi rozezlen, protože nám bylo přislíbeno, že tento úsek zpoplatněn nebude. Jeho část totiž vede po bývalé silnici 1. třídy, kterou lze objet jedině přes města," tvrdí hejtman Karlovarského kraje Josef Novotný.

Vyhnout se placené R6 mohou řidiči mezi Karlovými Vary a Sokolovem i trasou přes Chodov, mezi Sokolovem a Chebem pak například přes Bukovany, Kaceřov a Nebanice. Vedlejší silnice ale jsou v horším stavu.

Přestavba takzvané karlovarské silnice na rychlostní silnici R6 začala koncem 80. let 20. století. Z plánované délky 167 kilometrů, která vede z Prahy až na hranici s Německem, je nyní v provozu 42 kilometrů silnice.