Vlaky Leo Expressu urazí trať mezi Prahou a Ostravou za tři hodiny a šest minut, budou tedy stejně rychlé jako Pendolino. Uvedl to předseda představenstva a majitel společnosti Leoš Novotný.

Zlatočerné vlaky Leo Expressu na trati využijí maximální povolené rychlosti 160 kilometrů za hodinu, uvedl Novotný.

Leo Express začne jezdit 11. prosince letošního roku. Spoje nebudou končit v Ostravě, ale měly by zajíždět až do Bohumína, kde bude depo dopravce.

Denně jich mezi oběma městy bude jezdit osm v každém směru, tj. přes den přibližně každé dvě hodiny. V pátek a v neděli, kdy jsou nároky na přepravní kapacitu vyšší, bude do harmonogramu zařazován jeden spoj navíc. Přesné časy odjezdů a příjezdů budou známé během několika týdnů, dodal.

V současnosti mezi Prahou a Ostravou jezdí deset Pendolin a devět expresů Českých drah, a také sedm konkurenčních RegioJetů Radima Jančury. Mezi oběma dopravci se loni rozhořel spor, který skončil u antimonopolního úřadu. Jančura České dráhy podezřívá, že po zavedení akčních tarifů mají ceny jízdného nastavené pod provozními náklady.

Dráhy uvedly, že jejich ceny jsou stejné nebo vyšší než ceny RegioJetu. Úřad pro ochranu hospodářské soutěže začátkem letošního roku provedl v sídle Českých drah razii, při které zajišťoval důkazy.

 

Leo Express kromě osobní dopravy mezi Prahou a Bohumínem chystá vstup na další dálkové tratě v Česku. Podle Novotného jde zejména o železnici z Prahy do Českých Budějovic. K pěti vlakům, které budou zajišťovat spojení z Prahy do Bohumína, poptává dopravce 13 dalších souprav. Do nákupu a vybavení vlaků potřebných pro expanzi chce investovat v následujících pěti letech 7,25 miliardy korun.