Diskuse proběhla v pátek 27. dubna jako součást aktivit pořádaných Americkou obchodní komorou a Iniciativou CSV v ČR (Creating Shared Value), jejímiž zakladateli jsou firmy Bayer, Nestlé a T-Mobile. Diskusi pro své členy uspořádala Americká obchodní komora ve spolupráci se společností CSR Consult a platformou Business Leaders Forum.

„Koncept sdílených hodnot umožňuje udržitelná řešení společenských problémů, které často vlády ani neziskové organizace nejsou schopny adekvátně reflektovat. Koncept zároveň přináší příležitost pro posílení konkurenceschopnosti firem. Je zásadní rozdíl mezi rozdělováním již vytvořeného zisku na řešení všech možných společenských témat a vytvářením sdílených hodnot, kdy má řešení specifického společenského problému vliv na fungování firmy,“ uvedla v diskuzi Valerie Bockstette, MBA z  mezinárodní společnosti FSG Social Impact Consultants. Zakladatelem této společnosti je přední světový expert na firemní strategie Michael E. Porter, který je autorem zmíněného konceptu vytváření sdílených hodnot.

Diskuse s Valerií Bockstette navázala  na  setkání zástupců předních českých firem, které s konceptem sdílených hodnot již pracují či se mu svými aktivitami velmi přibližují. Klíčovým tématem setkání byla v současné době připravovaná studie Michaela E. Portera, jejímž cílem je nabídnout efektivní nástroje na posouzení přínosu sdílených hodnot pro firmu a společnost. Zástupci společností Bayer, Nestlé, Škoda Auto, Česká spořitelna, T-Mobile a Hotel Adria společně s představiteli Americké obchodní komory a CSR Consult diskutovali o současné situaci v České republice a především o trendech, na které s velkou pravděpodobností upozorní připravovaná studie. Hodnocení strategie sdílených hodnot, totiž musí na rozdíl od běžných přístupů jasně definovat, jak vytvoří společenský přínos nebo ochrání přínos pro firmu.

Jak během diskuse doplnil i výkonný ředitel Americké obchodní komory v ČR, Weston Stacey: „opřít rozvoj firmy o řešení společenských problémů je klíčové pro její udržitelnost. Tento přístup dělá z byznysu opravdového partnera pro společnost a současně utváří dynamiku trhu.“
  
Zajímavou inspirací i pro další firmy působící v České republice se v blízké době může stát česká verze publikace Creating Shared Value: A How-to Guide for the New Corporate (R)evolution autorů Valerie Bockstette a Mike Stampa, kterou v současnosti připravuje Iniciativa CSV. Český překlad publikace doplní i téměř desítka inspirativních příkladů dobré praxe z prostředí České republiky.