Na pražské magistrále budou dopravu do centra řídit další dva semafory. První bude stát na křížení ulic 5. května a Michelská, druhý za Nuselským mostem. Městská rada tak zavrhla původní plán na zúžení jízdních pruhů. Signalizace začne fungovat 1. srpna.

Semafory na magistrále mají především dostat kolony mimo území, kde bydlí lidé. Nyní se totiž největší zácpy tvoří právě před semafory v Legerově ulici, tedy v hustě obydlené lokalitě.

"Semafor za Nuselským mostem by měl zajistit, aby vozidla jedoucí do centra omezila dobu stání v Legerově. Mělo by to pozitivně ovlivnit životní prostředí obyvatel v této ulici,“ obhajoval návrh radní pro dopravu Josef Nosek.

Ten ale zároveň dodal, že zatím půjde jen o zkušební provoz. „Chceme otestovat, co se stane, když přiškrtíme průjezd magistrálou a posuneme kolony z Legerovy ulice na Nuselský most. Je to pružnější než zúžení vozovky.“

V případě problémů je podle Noska možné semafory ihned vypnout.

Proti nové signalizaci se ale postavila Praha 4. Změny označuje za nesystémové.

Opencard se opět prodraží. Praha ruší tendr za sto milionů, aby mohla vypsat nový - čtěte ZDE

ŘSD zrušilo tendry na silnice a dálnice. Týká se to D3, pražského okruhu i obchvatů měst - čtěte ZDE

Podobný názor má i Václav Špička z Autoklubu České republiky. „Jakékoliv úpravy na magistrále jsou jen divnou obezličkou. Základní problém je, že přes město stále jezdí tranzitní doprava. Mám obavy, že semafory jsou zase jen nějaké opatření pro opatření. Doprava bude méně plynulá, auta budou pořád zastavovat a pořád se rozjíždět,“ řekl Špička.

Že má plán mnoho kritiků, připustil i Nosek. Proto zatím zavede jen zkušební provoz, jeho účinnost pak vyhodnotí odborníci z ČVUT v říjnu. Na jeho základě se město rozhodne, zdali bude v tomto opatření pokračovat.

Původně uvažovala Praha o šesti lokalitách, kam semafory umístit. Ve hře bylo i křížení magistrály s Jižní spojkou nebo s ulicí Vyskočilova.