Něžnou hitovou písničku 7 Seconds o soužití lidí všech pletí si vybaví každý druhý, kdo během devadesátých let naladil rádio. Byl to na dlouhou dobu i poslední hit švédské zpěvačky a rapperky Neneh Cherry, která dnes v pražském Lucerna Music Baru oslaví malý comeback s podivným freejazzovým triem The Thing původem ze Švédska.

“Je to jako s naším jídlem. Cizinci se diví, proč Švédi rádi jedí tmavý chléb s vajíčky natvrdo a růžovým kaviárem, ale právě tyhle neočekávané kombinace někdy fungují. Někdy i v hudbě,” řekla Cherry pro HN.

HN: Svoji čtvrtou studiovou desku točíte už šestnáct let. Co se proboha děje?

Někdy v devadesátých letech jsem se rozhodla, že už nechci sama stát ve středu popové kapely, protože to je příliš vyčerpávající. Dala jsem si pauzu, před pár roky jsem v klubové kapele Cirkus začala hrát na basu a na klávesy a teď se mi konečně vrací inspirace. Ale můj manžel Cameron McVae je hudební producent, takže muzikou jsem byla obklopená celou tu dobu.

HN: V osmdesátých letech jste s McVaem zapluli do módního a hudebního kroužku Buffalo. Byl to vlivný spolek?

Tehdy se v Londýně zajímavým způsobem prolnula módní scéna s uměním. Buffalo bylo v zásadě módním výkřikem, skupinkou fotografů, stylistů a modelek, kteří zároveň zpívali a hráli. Všichni se sdružovali kolem Raye Petriho, který v podstatě určoval, co v Británii “jelo” mezi mladými lidmi.

Petri přišel s takovým multikulturním konceptem, začal míchat bílé modelky s Indkami a černoškami a nějak v důsledku toho se na ulicích i v hogo fogo klubech začaly nosit barvy a účesy, které v britské módě přežívají dodnes.

Zbývá vám ještě 70 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se