Kromě velkých dodavatelů se do výběrového řízení přihlásilo i množství konsorcií, které vznikly přímo za účelem boje o konkrétní zakázku, uvedla Vápeníková. Hodnotící komise teď u všech žádostí zváží, zda jednotliví žadatelé splňují kvalifikační kritéria. V druhém a závěrečném kole výběrového řízení se pak bude rozhodovat především na základě nabídkové ceny. Uskutečnit by se mělo nejdříve v průběhu srpna, kdy vyprší lhůta pro odvolání proti případnému vyloučení v prvním kole.

Se samotnou rekonstrukcí dálnice by se podle Vápeníkové mělo začít nejdříve 5. října. Skutečné zahájení oprav ale může významně pozdržet případné odvolání k antimonopolnímu úřadu. Pokud by se některá z firem odvolala, což není nepravděpodobné, připustila Vápeníková, začátek stavby by to výrazně oddálilo. Ředitelství by tak podle mluvčí mělo problém i se zahájením přípravných prací v zimních měsících.

O modernizaci dálnice rozhodlo ministerstvo dopravy vloni v červnu v souvislosti s prasklinou na jedné z betonových desek, kde se vytvořil deseticentimetrový schod. Tehdy úřad chtěl začít s opravami na jaře letošního roku. ŘSD zakázku na modernizaci prvních pěti úseků měřících dohromady necelých 40 km odhadlo na 4,4 mld. korun. Pro letošek je zajištěné financování ve výši 1,5 mld. Kč. Modernizace těchto prvních úseků by měla být hotová do konce příštího roku.

 

Stavební společnosti a konsorcia firem, které podaly nabídky na modernizaci brněnské dálnice:
Sdružení M-Silnice + Bogl a Krýsl + Berger Bohemia
Swietelsky stavební
Eurovia CS
Sdružení CPI pro D1
Strabag a.s.
Metrostav a.s.
Sdružení Hochtief CZ a.s. - Silnice Čáslav - Holding a.s. modernizace D1
OHL ŽS a.s.
Skanska a.s.
Dálniční stavby Praha a.s.
Sdružení D1 modernizace - úsek 21*
Sdružení D1 modernizace - úsek 21, EXIT153 Lhotka - EXIT 162 Velká Bíteš*
Sdružení D1 - Lhotka - Velká Bíteš*
*Jména těchto konsorcií se mění podle jednotlivých úseků
Zdroj: Ředitelství silnic a dálnic

Související