Zákazník má vždy pravdu, říká tradiční přísloví. Někdy na něj ale firma může doplatit. Některým zákazníkům se totiž nezavděčíte nikdy. Zkouší, co si mohou dovolit, nedodržují vámi nastavená pravidla či mají nerealistické požadavky.

Nezbývá tedy než rozloučit se s nimi dříve, než kvůli nim utratíte mnoho peněz na řešení situací, které stejně nevyřešíte k jejich spokojenosti.

Někdy se stačí jen ujistit, že nejste jediní, kdo cítí problém. Zákazníci si občas ani nejsou vědomi, že působí komplikace. Stává se to zejména ve chvíli, kdy prvně poptávají nějakou službu či výrobek a nemají s vaším byznysem žádnou zkušenost.

"Občas se naši klienti diví, že nemají v pokoji 'De Luxe' vířivou vanu či čerstvé květiny na stole. Recepční jim pak vysvětluje, že v rámci našich tří hvězdiček vše splňujeme. Často se pak ukáže, že tito klienti poukaz na ubytování vyhráli a jsou v hotelu poprvé v životě," říká Pavel Hrouda, majitel Hotelu Ve Dvoře na Plzeňsku.

Zbývá vám ještě 80 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se