Zákaz prodeje tvrdého alkoholu dopadl bez rozdílu na malé i velké výrobce lihovin. Týden po skončení prohibice se však vyhlídky producentů výrazně liší.

Ti malí už nyní poznávají, že mnozí zákazníci po sérii úmrtí způsobených metanolem dávají přednost dražším značkám velkých likérek. Podle expertů jde však o dočasný výkyv v preferencích zákazníků.

"Špatně se prodává," přiznává předseda Sdružení výrobců lihovin Pavel Kučera. Šéf organizace, jejímiž členy jsou tři desítky menších producentů, nyní odhaduje propad tržeb zhruba o dvacet procent. "Do konce roku by to mohlo být řádově asi sto milionů korun," říká Kučera.

Věří však, že malí producenti propad ustojí, i když třeba budou muset část lidí propustit. "Podle mých informací nějaké zavírání provozu nehrozí."

Zatím jste si přečetli 30 % textu. Pokračování je k dispozici pouze pro platící čtenáře.

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.