Zákaz prodeje tvrdého alkoholu dopadl bez rozdílu na malé i velké výrobce lihovin. Týden po skončení prohibice se však vyhlídky producentů výrazně liší.

Ti malí už nyní poznávají, že mnozí zákazníci po sérii úmrtí způsobených metanolem dávají přednost dražším značkám velkých likérek. Podle expertů jde však o dočasný výkyv v preferencích zákazníků.

"Špatně se prodává," přiznává předseda Sdružení výrobců lihovin Pavel Kučera. Šéf organizace, jejímiž členy jsou tři desítky menších producentů, nyní odhaduje propad tržeb zhruba o dvacet procent. "Do konce roku by to mohlo být řádově asi sto milionů korun," říká Kučera.

Věří však, že malí producenti propad ustojí, i když třeba budou muset část lidí propustit. "Podle mých informací nějaké zavírání provozu nehrozí."

Zbývá vám ještě 70 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se