Dozorčí rada pražského dopravního podniku (DPP) doporučila na post generálního ředitele Milana Křístka, který před rokem opustil vysokou manažerskou pozici ve společnosti T-Mobile. "Jeho volbu potvrzuji," řekl Josef Nosek (ODS), náměstek primátora pro dopravu a člen dozorčí rady.

Její výběr teď musí ještě potvrdit představenstvo.

Dozorčí rada měla vybírat ve tříčlenném finále. V něm ale nakonec zbyli jen dva kandidáti. Současný náměstek ministra vnitra a bývalý šéf resortu dopravy Radek Šmerda totiž podle informací serveru IHNED.cz ze soutěže odstoupil. Proč tak učinil, chce sdělit až s odstupem času.

Milan KřístekŠmerda svůj boj o exponovanou pozici vzdal v den finálového výběru. Kromě něj a Křístka (na snímku) se do posledního kola dostal ještě ředitel českobudějovického dopravního podniku Jaroslav Ďuriš. Ten porážku potvrdil. "Dozvěděl jsem se verdikt: těsně druhý," uvedl Ďuriš.

Hlasování dopadlo 9:6 pro Křístka. Pro poraženého Ďuriše hlasovali hlavně zaměstnanci. Je jim bližší než vítěz Křístek, protože v DPP Ďuriš působil 27 let.

Šmerda: Nešlo o emoce

Mezi největší favority od začátku patřil bývalý ministr dopravy a vlivný úředník Radek Šmerda. Své rozhodnutí sdělil dozorčí radě dopravního podniku, která si měla vyslechnout jeho prezentaci a vize.

"Na to nedošlo. Oznámil jsem dozorčí radě, že se o pozici generálního ředitele ucházet nebudu. Rozhodnutí ve mně zrálo od pátku,“ prozradil Šmerda.

O důvodech zatím mluvit nechce, aby tak neovlivňoval další průběh výběrového řízení. "Možná o tom promluvím později, nejde o emotivní rozhodnutí," dodal.

Dopravní podnik je od srpna bez generálního ředitele, řízením je pověřena bývalá ekonomická šéfka Magdalena Češková. Do výběrového řízení na pozici šéfa největší městské firmy s pošramocenou pověstí, více než deseti tisíci zaměstnanci a patnáctimiliardovým obratem se přihlásilo 51 uchazečů.

Vyhazov Liche

Bývalý ředitel Vladimír Lich byl odvolán na doporučení politiků v dozorčí radě podniku krátce poté, co inicioval podání trestních oznámení kvůli údajně nevýhodným kontraktům dopravního podniku.

Dozorčí rada odvolání zdůvodňovala manažerskými pochybeními ohledně vypisování veřejných zakázek, Lich, který byl do čela podniku jmenován na začátku roku bez výběrového řízení, ale výtky odmítl.