Ruská banka Home Credit & Finance Bank (HCFB), patřící skupině PPF finančníka Petra Kellnera, za devět měsíců letošního roku zvýšila meziročně čistý zisk o 46 procent na 12,1 miliardy rublů (asi 7,6 miliardy Kč).

Oznámila to ve čtvrtek banka, která v Rusku patří k hlavním poskytovatelům spotřebitelských úvěrů.

Banka za tři čtvrtletí oproti stejnému loňskému období zdvojnásobila celkový objem svých půjček na zhruba 186 miliard rublů, podíl včas nesplácených úvěrů zůstal na nízké úrovni 6,3 procenta (loni 5,8 procenta).

Nehledě na růst úvěrového portfolia a investice do sítě poboček se poměr výdajů k příjmům banky podařilo snížit z 39 na 31 procent. Objem vkladů vzrostl o 90 procent na 134 miliard rublů. Minulý měsíc banka úspěšně umístila na trhu euroobligace za půl miliardy dolarů.

HCFB současně upevnila své pozice: je jedničkou na ruském trhu spotřebitelských úvěrů s více než čtvrtinovým podílem, na trhu úvěrů v hotovosti stoupla z pátého na třetí místo s podílem 3,4 procenta a naopak oproti minulému čtvrtletí klesla z osmé na devátou příčku na trhu úvěrových karet s tříprocentním podílem.

Na trhu nezajištěných úvěrů je jedničkou mezi ruskými soukromými bankami a čtvrtá celkově.

Distribuční síť HCFB nyní zahrnuje 874 poboček, více než pět tisícovek "mikrokanceláří" (obvykle v podobě kancelářského stolu) a své úvěry nabízí i ve více než 64 500 prodejnách. Klientská databáze zahrnuje více než 24 milionů lidí, z nichž 3,7 milionu jsou aktivními zákazníky.

Banka je součástí společnosti Home Credit Group, která patří do skupiny PPF. V té ovládá většinu Kellner.

Související
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru