Mise v roli ministra dopravy pro Pavla Dobeše končí. Jeho působení v resortu vyvolalo rozporuplné reakce: na jednu stranu všichni vnímali obří skandál s kolabujícím centrálním registrem vozidel, na druhou stranu se Dobeš částečně i těšil podpoře odborníků, podle kterých se snažil dát postupně resort do kupy poté, co ho do chaosu uvrhl Vít Bárta, Dobešův bývalý šéf ve Věcech veřejných.

Dobeše se zastal i prezident Václav Klaus.

"Ministr Dobeš se mi zdál jako jeden z relativně velmi úspěšných ministrů právě tohoto velmi složitého resortu, takže já necítím problém defektu jeho práce, a nikdy jsem o něm předsedou vlády či někým jiným nebyl informován. To říkám velmi rezolutně a velmi nahlas," řekl prezident v polovině listopadu.

A co si o Dobešově angažmá v čele ministerstva dopravy myslíte vy? Oznámkujte ho v naší anketě. Pro lepší rozhodování rekapitulujeme Dobešovy kroky v čele ministerstva.

A ještě pro úplnost: Dobešův nástupce není zatím znám, o úřad se totiž perou nejen jeho strana LIDEM s Karolínou Peake v čele, ale eminentní zájem má podle zákulisních zpráv i Nečasova ODS. Ta by dopravu ráda směnila za obranu, odkud koncem týdne odejde Alexandr Vondra.

 

Kde Dobeš uspěl (byť částečně)

Problémy s D47 - Na ostravské části dálnice D1 (alias D47) úředníci z Ředitelství silnic a dálnic dlouhodobě přehlíželi závady - zvlněnou vozovku či nadměrné sedání mostů a jejich deformaci. Teprve za ministra Dobeše se ledy hnuly a stát přitlačil zhotovitele, konsorcium stavebních firem v čele s giganty Eurovia CS a Strabag, ke zdi. Reklamuje téměř tisícovku vad. Firmy některé z nich uznaly, s jinými však nesouhlasí a ŘSD proto podalo k rozhodčímu soudu celkem 12 žalob.

Otázkou zůstává, jak bude spor po Dobešově odchodu pokračovat. Dobeš v neděli v české televizi řekl, že se obává, aby jeho nástupce neodvolal dva klíčové lidi, kteří se stali smybolem boje za státní peníze: šéfa ŘSD Davida Čermáka a ředitelku odboru kontroly kvality Miloslavu Pošvářovou.

Článek pro předplatitele
Ještě na vás čeká 60 % článku. Pokračovat ve čtení můžete jako náš předplatitel.

Vedle přístupu k veškerému on-line obsahu HN můžete mít:

  • Mobilní aplikaci HN
  • Web bez reklam
  • Odemykání obsahu pro přátele
  • On-line archiv od roku 1995
  • a mnoho dalšího...

Máte již předplatné? Přihlaste se.

Přihlásit se

Zajímá vás jen tento článek? Dočtěte si ho za 19 Kč.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.