I přes rekordní výběry mýta se letos nenaplní desetimiliardová prognóza SFDI, která vycházela z lednového zvýšení mýtných tarifů. Výběry pod očekávání způsobilo především zavedení zvýhodněných sazeb pro dopravce, kteří využívají nákladní vozy s nejekologičtějšími motory s kategorií Euro 5 a vyšší. Počet vozidel v nejvyšší ekologické třídě meziročně vzrostl až o třetinu. Omlazování vozového parku, který jezdí po tuzemských komunikacích, pro SFDI znamená roční ztrátu na mýtném více než 1,7 mld. korun. „Podle statistiky se zdá, že bychom mohli pro letošek atakovat hranici 8,7 mld. korun vybraného mýta,“ říká Karel Feix, generální ředitel firmy Kapsch, dodavatele a smluvního provozovatele českého mýtného systému.
Dominantně se na platbách mýta podílí kamiony s hmotností nad 12 t (87,7 %), vozidla nad 3,5 t zaplatila 11,3 % a na autobusy „zbývá“ přibližně jedno procento. Podle nezávislého auditora Logica je průměrná účinnost výběru mýta 99,6 %. V českém systému je aktuálně registrováno jako aktivních na 635 tis. palubních jednotek.

 

Související