Letošní zisk Seznam.cz stagnoval, důvodem byl především významné investice, převážně do fulltextového vyhledávání a nových map. Finance směřovaly hlavně do hardwaru a rozšiřování vývojářských a produktových týmů.

Za růstem tržeb stojí podle generálního ředitele Pavla Zimy zejména nárůst služby Sklik, která zprostředkovává reklamu založenou na prokliku.

Ta měla na Seznamu podíl 30 procent, rostla i klasická zobrazovaná reklama se zhruba čtvrtinovým podílem, mírně vyšší příjmy měly také služby jako Sreality.cz či Sauto.cz s podílem 25 procent a firemní katalog stagnoval se zhruba pětinou z celkových tržeb.

HNByznys na facebooku

/klikem na ikonu vstupte na profil/

Seznam.cz v prosinci dokončil přesun zhruba 11 milionů poštovních schránek do nového e-mailu, během roku spustil nové turistické mapy, rozšířil videoserver Stream nebo spustil videoklipový web Mixér. Počet přehraných videí na všech službách Seznamu se za 11 měsíců roku zvýšil o 31,5 procenta. Firma také začala nabízet fulltextové vyhledávání na zahraničních webech nebo zavedla zjednodušené Počasí. Návštěvnost počasí se letos zdvojnásobila.

"Vzhledem k plánovaným investicím v roce 2013 mohu říci, že v příštím roce bude zisk ještě nižší. Tržby opět porostou," uvedl Zima. Seznam.cz mimo jiné chystá turistickou off-line navigaci pro mobilní telefony, dokončí denní aktualizace map nebo ve vybraných městech spustí webové kamery pro lokální zprávy o počasí.

Firmě se podle Zimy daří získávat stále větší podíl inzerce na úkor jiných typů médií, zejména tisku a billboardů. Zaměřit se chce na nabízení cílené reklamy podle aktivit uživatelů a také na reklamu v mobilních telefonech. Zavádí rovněž nový způsob účtování inzerce mediálním agenturám.

Seznam.cz je s více než 6,2 milionu unikátních návštěvníků největší internetovou firmou v Česku. Majoritu 70 procent drží ve společnosti její zakladatel Ivo Lukačovič.