Karel Schwarzenberg se vymezuje proti všem, co byli ve straně a sám sází na to, že se celý život choval čestně, říká o jeho kampani jeden z předních českých odborníků na marketing Eduard Kauba. Kreativní ředitel agentury Havas Worldwide Prague získal řadu domácích i zahraničních ocenění, pravidelně zasedá v porotách reklamních festivalů.

Co říkáte na volební spoty Karla Schwarzenberga, které natočil se Zdeňkem Svěrákem?

Ty klipy jsou udělané velice dobře, protože Karel Schwarzenberg je neskutečně silná osobnost. Je to člověk, který je ve způsobu vyjadřování a formulování názorů neskutečně mladý. Je to absurdní, ale on je v těch klipech dokonce vtipnější, než sám Svěrák. Působí velice uvolněně, dobře improvizuje. Jenže problém je v tom, že mluví ke svým už přesvědčeným voličům. On by měl naopak mluvit k těm, kteří si ještě nejsou jistí, a měl by se je snažit přesvědčit.

Takže podle vás nedělá „kampaň po všechny“ jako třeba Miloš Zeman?

Zeman dělá kampaň takovým tím bodrým způsobem – je se všemi kamarád, objímá stromy, všechno zná, všude byl. A to je to, co lidé v malých městech chtějí slyšet. Schwarzenberg je pro ně něco  strašně vzdáleného. On by se teď měl snažit vyvracet to, že je starý, protože to je mezi lidmi největší argument. A to ta kampaň nesplňuje. 

Myslíte si, že i Karel Schwarzenberg může dokázat oslovit většinovou populaci?

On se k těm lidem musí nejdříve nějakým způsobem dostat. K té většině, která ví, že existuje, a možná by s ním i souhlasila, kdyby ho zvolil třeba parlament. Ale když půjdou k urnám, tak ho volit nebudou, budou radši volit Zemana nebo Fischera, protože ti jsou jim bližší, jsou lidovější. Tihle voliči Schwarzenbergovi nerozumí, protože je pro ně moc chytrý.

Zbývá vám ještě 80 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se