Česká společnost Socialbakers postavila svůj byznys na analyzování marketingových kampaní na sociálních sítích. Během podzimu například zkoumala, jak si na Facebooku, Twitteru nebo na YouTube vedou kandidáti na amerického prezidenta.

Její zprávy a grafy pak začaly využívat přímo i volební týmy Mitta Romneyho a Baracka Obamy. Nyní si od této čtyři roky fungující firmy nechávají radit také štáby Karla Schwarzenberga či Miloše Zemana.

"Sociální sítě samozřejmě mají v předvolební kampani významný vliv, ale výsledkem voleb může stejně tak zahýbat i počasí," říká zakladatel firmy Jan Řežáb.

Zbývá vám ještě 90 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se