Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) ve zjednodušeném řízení rozhodl, že Empresa Media podnikatele Jaromíra Soukupa může koupit TV Barrandov.

"Převzetí nabývané společnosti nebude mít za následek podstatné narušení hospodářské soutěže," uvedl mluvčí úřadu Martin Švanda.

ÚOHS se ve správním řízení zabýval oblastí provozování televizního vysílání a poskytování prostoru pro televizní reklamu.

Empresa Media se dohodla na odkoupení 99,7 procenta akcií společnosti Barrandov Televizní Studio, která provozuje celoplošnou TV Barrandov, se společností Moravia Steel podnikatele Tomáše Chrenka.

Vydavatelství Empresa Media je spojeno s mediálním magnátem Jaromírem Soukupem, který vede největší českou mediální agenturu Médea. Empresa Media loni v létě od Mladé fronty koupila týdeník Sedmička výměnou za prodej týdeníku Profit.

Televize Barrandov začala vysílat v roce 2009 se zaměřením na dětské pořady a nostalgické filmy. Předloni dosáhla zhruba pětiprocentního podílu na sledovanosti, čímž se po České televizi, TV Nova a FTV Prima stala čtvrtou nejsledovanější televizí na trhu.

Televize Barrandov je dlouhodobě ve ztrátě, která se ale postupně snižuje. Předloni stanice prodělala 181 milionů korun, v roce 2010 to bylo 334 milionů korun. Od roku 2009 její celková ztráta dosáhla více než miliardy korun.