Více a více se debatuje o tom, jak by měly školy zapojit do vzdělávání dětí elektronické informační zdroje a zda vůbec. To je dobře, protože škola v tomto ohledu skutečně zaostává.

Otázka je ale většinou pokládána špatně. Školy nemají na výběr, zda ano, či ne: musejí s elektronickými zdroji pracovat. Internet i jeho obsah se staly naprosto neodmyslitelnou součástí našeho osobního, pracovního i studijního života. Je nesmyslné ponechávat školu mimo a izolovat ji jako skanzen, v němž tento stav neplatí.

Naopak, škola by měla práci s informačními zdroji - a to znamená i s technologiemi, které je zpřístupňují - přirozeně absorbovat do každodenní výuky a využít k tomu nejen vlastního technologického zázemí, ale i toho, čím žáci běžně sami disponují. Penetrace chytrými telefony a tablety je čím dál vyšší, proč je nevyužít, když s nimi žáci umějí pracovat a navíc je to baví?

Zbývá vám ještě 80 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se