Nehoda, při které v pondělí před 9. hodinou rychlík R670 strhl trakční vedení a poškodil sloup, omezila asi na šest hodin provoz na pražském hlavním nádraží. Vlaky mohly odjíždět jen z několika nástupišť. Ke stržení došlo při odjezdu rychlíku R670 v pondělí v 8:56.

"V 15:11 je provoz na hlavním nádraží plně obnovený," potvrdila pro IHNED.cz tisková mluvčí Českých drah (ČD) Radka Pistoriusová. "Dozvuky omezení budou trvat hodinu až dvě, než se provoz stabilizuje," dodala Pistoriusová.

Hlavní nádraží se po nehodě ocitlo úplně bez elektrického proudu, po chvíli bylo průjezdné jen po dvou kolejích. "Vlaky, které se nemusejí otáčet, například Pendolina, mohly normálně jezdit. Omezené byly klasické soupravy s lokomotivou," vysvětluje Pistoriusová.

Přibližně se kolaps dotkl 250 spojů. Za den přes hlavní nádraží projede až tisícovka vlaků, takže byla postižena zhruba čtvrtina z nich. Cestujících za den nádražím projde mezi 70 a 100 tisíci. 

"Vlaky, které by měly mít cílovou stanici na hlavním nádraží, musely kvůli nehodě končit v jiné stanici, například na Masarykově nádraží, v Libni nebo na Smíchově," říká Pistoriusová a doplňuje, že ČD ani vzhledem k pražskému provozu a množství spojů nemohly žádnou náhradní autobusovou dopravu zařídit.

Místo toho na nádražích rozdávali zaměstnanci cestujícím jízdenky na MHD, aby jim vynahradili nečekané cestování po Praze metrem.

Rychlík, který poškodil troleje, je stále v tunelu pod Českým rozhlasem. Cestující, kteří byli ve vlaku a jejichž cesta skončila v tunelu, vyvedli ven zaměstnanci drah. Nikdo neutrpěl žádné zranění.

Související