Objeví-li se v televizi reklama, diváci mají tendenci přepínat na jiný kanál. Na Nově i na Primě se tomu rozhodli čelit.

Hlavní kanál Novy už od ledna v čase od 19.30 do 21.30 vysílá méně spotů. Navíc pomocí časomíry ukazuje, jak dlouho bude reklama trvat.

Zatím to ale vypadá, že ani časomíra a ani méně reklam neodradí lidi od toho, aby se podívali, co dávají jinde. "Divácké návyky jsou silné," odpověděla mluvčí Novy Marie Fianová na dotaz, zda lidé už tolik nepřepínají. Zároveň ale dodala, že na vyhodnocení je stále ještě brzy.

Udržet diváky u reklam se od února snaží i konkurenční Prima family.

Vždy během večera pořádá SMS soutěž. V ní diváky vyzývá, aby spočítali počet odvysílaných reklam. Správnou odpověď poté musí zaslat esemeskou, která stojí deset korun.

Komu se poštěstí, že jeho zpráva se správnou odpovědí dorazí desátá v pořadí, získává pět tisíc korun.

A diváky SMS soutěž zaujala. "Například během prvního únorového víkendu dorazilo 1174 zpráv," uvedl mluvčí FTV Prima Filip Sychra.

Podle něj je však zatím brzy na vyhodnocení. "Již teď ale můžeme říci, že určitý dílčí efekt lze vysledovat," dodal.

A Prima je evidentně spokojená. Původně měla soutěž probíhat jen do 8. února, televize ji ale prodloužila o dalších devět dní.

Prima i Nova mají na prodej reklamy novou taktiku

Obě televize navíc od ledna změnily svou strategii. Prima začala prodávat reklamní čas spolu s Barrandovem.

TV Nova pro změnu zavedla v čase od 19.30 do 21.30 pásmo super prime time. Spotů v tomto čase vysílá méně, zadavatel si za ně ale musí připlatit. Nova mu na oplátku slibuje větší efektivitu reklamy, jelikož divák si prý spot lépe zapamatuje, když jich je v celém bloku méně.

Nova ale také přišla s podmínkami, na které si mnoho inzerentů stěžuje.

Buď se totiž musí zavázat k dlouhodobé smlouvě na několik měsíců až rok, čímž získají záruku nejnižší ceny, nebo mohou nakupovat prostor na základě měsíčních kontraktů. To je ale vyjde podstatně dráž.

Ředitel Novy Jan Andruško ovšem v rozhovoru pro HN říká, že televize žádné ústupky dělat nebude.

"Řada klientů byla na reklamním trhu zvyklá na to, že si každý rok koupí ten samý produkt a budou zase znova vyžadovat deseti- až patnáctiprocentní slevu. My jsme se rozhodli, že tímto způsobem už dál fungovat nebudeme," uvedl Andruško.

Související