Klienti cestovních kanceláří, kteří si koupili zájezd a jejich cestovka ještě před odjezdem na dovolenou zkrachovala, mají šanci získat všechny své peníze zpět, i když je pojišťovna odmítá proplatit. Napsala to v pátek Mladá fronta Dnes. Obvodní soud pro Prahu 2 rozhodl v tomto týdnu v prvním z případů, kdy na klienty nezbyly kvůli nízké pojistce peníze, proti pojišťovně.

Pojišťovna Generali musí podle rozsudku zaplatit manželům z Prahy necelých 10 tisíc. Za 23 tisíc korun si koupili zájezd do Bulharska u cestovní kanceláře I. Parkam Holidays, která ale zkrachovala. Přestože byla pojištěná proti úpadku, manželé dostali od pojišťovny Generali jen 58 procent ceny s vysvětlením, že cestovní kancelář byla "podpojištěná". Nyní soud podle MfD pojišťovně nařídil, aby doplatila zbytek ceny.

Kvůli výši žaloby do deseti tisíc korun bude rozsudek pravomocný prakticky po jeho sepsání a doručení, nebude možné se dál odvolat, píše deník. "Věříme, že soudy rozhodnou podobně i v případě dalších klientů, kteří se takto domáhají škody," řekla MfD advokátka klienta Klára Havlíčková.

Generali, kterou ve sporech o cestovní pojištění zastupuje advokát Jan Kalvoda, se nechtěla k rozhodnutí soudu vyjadřovat, dokud nedostane písemné vyhotovení.

Jan Papež z Asociace cestovních kanceláří deníku řekl, že rozhodnutí soudu zřejmě změní chování pojišťoven vůči cestovním kancelářím. Některé podle něj příliš neřešily ekonomickou situaci cestovek a pojišťovaly je na velmi nízkou částku. Deník připomněl případ klientů Globaltouru, kterým Česká podnikatelská pojišťovna vyplatila jen 5,4 procenta ze zaplacené ceny zájezdu. Generali dříve uvedla, že I. Parkam Holidays jí neposkytla pravdivé a nezkreslené údaje.