Na začátku padesátých let měli zásobovači československé armády těžkou hlavu. Jednotky, které se vrátily z druhé světové války, si přivezly kolekci techniky, která by sice byla ozdobou každého muzea, ale její pestrost komplikovala logistiku.

Vedle sebe sloužily tanky Cromwell z Velké Británie, střední tanky T-34 vyrobené v Sovětském svazu i samohybná děla StuG III, která si původně objednal wehrmacht. Podobně "zmatená" situace byla i v nákladních autech, která jsou tažnými koňmi každé armády v motorizované válce.
 
Konstruktéři pražské Pragovky proto dostali za úkol navrhnout speciální vojenský náklaďák. Prototypy s užitečnou nosností jeden a půl tuny, tři tuny a čtyři a půl tuny postavili v letech 1950-1951.

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.