Ken Segall

- Získal bakalářský titul na americké Penn State University.
- Jako kreativní ředitel agentury Chiat/Day se podílel na reklamních kampaních pro firmy vedené Stevem Jobsem: NeXT a Apple.
- Ve společnosti Apple působil tři roky i jako konzultant.
- Pod hlavičkami agentur Ammirati & Puris a Ogilvy vytvářel reklamní kampaně pro společnosti IBM, Dell, BMW.
- Od roku 2008 působí jako kreativní ředitel v agentuře Enfatico.
- Je autorem knihy Šíleně jednoduché: Posedlost jako základ úspěchu Apple.

Jak dosáhnout podobných úspěchů jako společnost Apple? Takovou otázku si klade hodně firem. Ken Segall, kreativní ředitel agentury Enfatico, který spolupracoval 12 let se Stevem Jobsem, nabízí recept. "Dosaďte do rozhodujících pozic lidi obdařené selským rozumem, kteří umějí zjednodušovat procesy i výrobky," říká.

V polovině května Ken Segall přijel do Prahy na konferenci Marketing Management a mimo jiné zde pokřtil český překlad své knihy Šíleně jednoduché: Posedlost jako základ úspěchu Apple. V 10 kapitolách shrnuje vlastní marketingové zkušenosti a přístup bývalého šéfa Apple k řešení problémů ve výrobě, prodeji i návrhu nových zařízení. Dá se popsat jednou větou: čím jednodušší, tím lepší.

Jak přiznal týdeníku Ekonom, kniha by nikdy nevznikla, kdyby nepracoval i pro "druhou stranu". Jako kreativní ředitel totiž vytvářel reklamní kampaně pro velké technologické společnosti, jako jsou IBM, Intel nebo Dell.

Právě v nich poznal, že tvůrčí nápady dusí nepřínosné porady, testovací skupiny, zbytečné formality a především komplikovaná a špatně nastavená pravidla.

To vše vede k tomu, že je trh se spotřební elektronikou podle Segalla zahlcen tisíci špatně navržených a neatraktivně pojmenovaných výrobků. Ty si navíc často konkurují také v rámci jedné značky. Ve výsledku matou zákazníky, zbytečně jim komplikují nákup, a prodej proto mnohdy zůstává daleko za očekáváním.

Velké firmy zatížené zdlouhavými rozhodovacími procesy navíc utrácejí obrovské peníze na reklamy, které musely být upraveny tak, aby s nimi byli spokojeni firemní manažeři i právníci, avšak vytrácí se z nich veškeré tvůrčí nápady.


 

obalka Ekonom 212013- Proč by se mělo pracovních porad účastnit co nejméně lidí?

- Může se člověk naučit přemýšlet jednoduše?

- A jak světové firmy navazují na úspěch Applu?

Odpovědi najdete v novém čísle týdeníku Ekonom, které vyšlo ve čtvrtek 23. května.

 

Zbývá vám ještě 0 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se