Kdyby se měly finanční výsledky filmu Jobs promítnout do hodnoty akcií společnosti Apple, v kalifornském Cupertinu by teď asi měli nedostatek antistresových míčků.

Životopis o zakladateli Applu neměl velký rozpočet a mohutnou reklamní kampaň, protože mu nekrylo záda žádné z velkých hollywoodských studií, ale i tak jsou tržby 6,7 milionu dolarů zklamáním. Jobsovo jméno v titulu nebylo dostatečnou reklamou.

Je to sice jen první víkend v severoamerických kinech, ale také platí, že debut je nejdůležitější. Jobs za 12 milionů dolarů (bez marketingu) nedokázal v divácích vzbudit pocit události, kterou si nesmějí nechat ujít, ať už si před spaním čtou na iPadu, nebo ne. Vlažně ho přijala i kritika.

Firma Apple tak zůstává prominentním zadavatelem product placementu v Hollywoodu, ale na filmový úspěch si bude muset počkat miniálně do příchodu druhého snímku o Jobsovi. Ten pro studio Sony píše Aaron Sorkin, scenárista seriálů Západní křídlo nebo Newsroom a filmu Social Network o vzniku Facebooku. Pro srovnání - ten při vstupu do kin v USA utržil přes 22 milionů dolarů.

Zbývá vám ještě 80 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se