Německý podnikatel Jens Beckhäuser se stahuje z podnikání v oblasti předváděcích akcí v Česku. Jako důvod uvedl negativní kampaň médií.

Beckhäuser prodal svůj podíl ve firmách Beck Europe (dříve Beck Czech) a Beck Reisen. Obě firmy tak nesmějí už dále nést jméno Beck v názvu. 

Společnosti byly často v hledáčku médií i České obchodní inspekce (ČOI) kvůli agresivním obchodním praktikám na předváděcích akcích.

"Na základě negativní kampaně médií v Česku jsem se rozhodl ukončit svou činnost v oblasti předváděcího obchodního prodeje," uvedl Beckhäuser.

Společnost Beck International bude podle něj dál působit v oblasti dodávek vody a bude zpracovávat nadále reklamace, poskytnuté garance a ostatní platné smlouvy s klienty. 

Firmy skupiny Beck dostaly v uplynulých letech od České obchodní inspekce milionové pokuty. Pokuty dostávají i další podobné společnosti. Jen za první polovinu letošního roku jim udělila ČOI 84 pokut v celkové výši 11,2 milionu korun. Porušení zákona inspektoři zjistili u 80 procent z 218 kontrolovaných akcí.

HNByznys na facebooku

/klikem na ikonu vstupte na profil/

Podle ČOI agresivní obchodní praktiky a klamání seniorů na předváděcích akcích letos přetrvávají, některé provozovatele těchto akcí neodradily od nezákonného chování ani milionové sankce.

Kvůli agresivním praktikám prodejců na předváděcích akcích se připravují i změny zákonů. Pořadatelé těchto akcí budou muset zřejmě České obchodní inspekci hlásit dopředu místo konání, datum, časový harmonogram a to, jaké zboží na akci budou nabízet. Stejné údaje budou muset být také na letácích, kterými organizátoři zejména seniory na tyto akce lákají. Za porušení těchto povinností bude prodávajícímu hrozit pokuta až pět milionů korun.

Vyplývá to z návrhu novely zákona o ochraně spotřebitele, který 13. srpna schválila vláda. Zákon ale musí projít Poslaneckou sněmovnou, která se v úterý rozpustila. Novelu proti tzv. šmejdům připravilo ministerstvo průmyslu a obchodu ještě pod vedením bývalého ministra průmyslu Martina Kuby (ODS).