Technická správa komunikací vypracovala seznam míst, kde se v uplynulém roce stalo nejvíce nehod v Praze. Z křižovatek, na kterých se silnice protínají na jedné úrovni, jasně vede Vítězné náměstí v Dejvicích.

Jen loni se tam stalo šestatřicet nehod, při kterých se zranilo sedm lidí. Za posledních šest let tu pak došlo k 377 nehodám, při nichž zemřeli dva lidé.

„Jedná se dlouhodobě o velmi dopravně vytíženou křižovatku s tramvajovým provozem a velkým pohybem chodců,“ vysvětluje si množství nehod tiskový mluvčí Technické správy komunikací Tomáš Mrázek.

Podívejte se na 10 nejrizikovějších křižovatek v Praze

Správa komunikací ke "kulaťáku" uvádí, že „zde jsou dlouhodobě vysoké absolutní počty nehod a zároveň i vysoká relativní nehodovost.“ To znamená, že je tam vysoká pravděpodobnost vzniku nehody vzhledem k počtu aut a délce úseku.

Na druhém místě končila křižovatka Pod Chodovem – Ryšavého, kde se v loňském roce stal 356 nehod. „Na křižovatce řidiči mezi sebou nedodržují bezpečné vzdálenosti,“ vysvětlil důvody vysokého počtu komisař dopravní policie Jan Straka.

Třetí příčku v počtu nehod na úrovňových křižovatkách za posledních šest let drží křížení u Tesca v ulici Kartouzská s 268 nehodami. „Křižovatka je u obchodního centra, vedou tam výjezdy z podzemních parkovišť i nájezd do Strahovského tunelu. Provoz je tu velmi silný,“ řekl Straka.

Počet nehod v Praze podle Straky odpovídá tomu, kolik se po hlavním městě pohybuje aut. Nejvíc nehod se stalo loni v Praze 4. Při téměř devatenácti stech střetů zemřeli tři lidé. Naopak nejméně, přesně osmdesát nehod, se stalo v Praze 16.

Hudeček: Situace se zlepšuje

Podle policejní statistiky se v hlavním městě stalo v uplynulém roce celkem osmnáct tisíc nehod. „Nehodovost v Praze klesá i ve vztahu k nárůstu dopravy, to znamená, že se situace v Praze zlepšuje. Nehodám vévodí několik kruhových objezdů, na které se zaměříme,“ řekl IHNED.cz primátor Tomáš Hudeček.

Podle něj z materiálů, které má společně s radními k dispozici, dosud nevyplynul společný jmenovatel míst s častými nehodami. V první řadě chce Hudeček uvolnit více peněz na preventivní opatření.

O jaká konkrétní opatření by se mělo jednat, ale Hudeček neprozradil. „Může jít o technické úpravy, úpravy dopravního režimu, zlepšení chování řidičů i osvětu mezi studenty,“ vyjmenoval za TSK Tomáš Mrázek.

Jak situaci na konkrétních místech zlepšit, promýšlí i policejní prezidium. „Na oddělení dopravního inženýrství děláme analýzu míst nehod, kde došlo k usmrcení. Zjišťujeme, co je tam špatně, jaké je tam dopravní značení a rozhledové podmínky. Na všech místech to ale dělat nemůžeme,“ dodal Straka.