Jmenuje se Larry a je podobný vrabci, byť o přesném druhu se spekuluje. Jméno dostal podle jednoho z nejslavnějších basketbalistů historie Larryho Birda. A teď si ho do kampaně před předčasnými volbami vybrala ODS. Na billboardech jím nahradila svého původního ptáka, který byl podobný poštolce nebo jinému menšímu dravci. A letěl energicky doleva, zatímco Larry míří v pohodovém tempu doprava.

Je celkem symptomatické, že na billboardech ODS není známé stranické logo, a dokonce ani název strany. Jen již zmíněné logo sociální sítě Twitter a takzvaný hashtag, který na této síti obvykle slouží k tomu, aby se autoři tweetů mohli přihlásit k nějakému názoru či tématu. V případě ODS je to heslo #volím_pravici. Jistě, je to jen start a v následující kampani se určitě i na billboardech a všude jinde jméno ODS objeví. Ale celkem hezky to ukazuje, že i sama strana si uvědomuje, jak si v předešlých letech zničila pověst i jméno.

Posměváčkové poukazují na to, že se twitterovská anabáze může snadno otočit proti ODS. Ano, to je pravda, v tom je riziko sociálních sítí. Taky se už objevily parodie jako #volím_krabici nebo #volím_samici. Twitterovský účet, parodující jednoho z mobilních operátorů, ohlásil kampaň #volám_pravicí (a slíbil slevy na volání mobilem uskutečněná pravou rukou).

Ale není tohle všechno důkaz toho, že ta kampaň vlastně funguje? Nastartovalo by diskusi snad to, kdyby vylepili plakát "Bojujeme proti korupci!" nebo "Chceme malý stát!"? Kdepak, jen by ODS byla ještě směšnější a nedůvěryhodnější.

Kampaň na Twitteru chápu jako výzvu k diskusi (ne bůhvíkolikátý pokus o komickou mobilizaci) a prosbu voličskému jádru, aby to se zdecimovanou stranou ještě jednou zkusilo.

Ano, možná je to zatím více kampaň na Twitter než na politickou stranu. Ale já právě v tom vidím pro ODS šanci, možná úplně poslední.

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.