Protikorupční detektivové zadrželi devět lidí v souvislosti s podezřením z daňových podvodů. Případ je spojen i s páteční policejní akcí v sídle společností podnikatele Františka Savova v Praze - Košířích, kde funguje tiskárna Europrint a několik redakcí včetně deníku E15 a některých odborných titulů. Zároveň je tam adresa komunikační agentury Comunica nebo indoorové firmy Face UP Media.

O razii informoval jako první týdeník Marketing & Media.

Policie uvedla, že prověřuje podezření z nadměrných odpočtů DPH a škoda přesahuje 700 milionů korun. Detektivové v rámci razie provedli 14 domovních prohlídek a prohlídek jiných prostor.

Dodali, že zásah nesouvisí s žurnalistickou ani vydavatelskou činností. "Případem se náš útvar zabývá od loňského roku. Při prováděných úkonech nedošlo k jakémukoliv narušení žurnalistické ani vydavatelské činnosti," uvedl mluvčí protikorupční policie Jaroslav Ibehej.

Mladá fronta potvrdila, že zásah se jejích titulů netýká a neomezí ani jejich vydávání.

František SAVOV

- Je vlastníkem vydavatelství Mladá fronta. Do jeho portfolia patří deník E15, týdeník Euro, časopis Lidé a Země, dětská periodika Sluníčko a Mateřídouška či odborné lékařské časopisy a firemní periodika.

 

- Skupině patří řada webů (FinExpert.cz, Dáma.cz nebo Živě.cz). Letos také vydavatelství Mladá fronta převzalo vysílání ztrátové TV Metropol.

 

- Savov se k vlastnictví Mladé fronty přihlásil začátkem roku 2012 poté, co podle svých slov vykoupil posledního minoritního akcionáře. Oficiálním vlastníkem je firma European Financial Services se sídlem v americkém Oregonu.

 

- Podnikatel vlastní také kyperskou společnost Maraflex. Ta počátkem letošního roku koupila dejvický Hotel Praha a plánovala místo něj postavit rezidenční byty. Následně jej ale v červnu odprodala skupině PPF, kterou ovládá nejbohatší Čech Petr Kellner.

 

- Firma Maraflex se chce do budoucna profilovat jako investiční fond. Hodlá nakupovat tzv. distressed assets (ohrožená aktiva.

 

- HN letos uvedly, že Savov je akcionářem společnosti Harvestor Limited se sídlem na Kypru, která podle obchodního rejstříku ovládá českobudějovický pivovar Samson.

 

- Savov před časem figuroval jako svědek v kauze vyšetřování případu zmizelých 500 milionů z České konsolidační agentury.

"Úkony provádíme v administrativním objektu jedné mezinárodní společnosti, která podle našich informací neprovádí žurnalistické ani tiskařské činnosti. Od rána se na tomto místě pohybovalo maximálně šest policistů našeho útvaru v civilním oděvu, kteří přišli zajistit určité listinné materiály," popsal Ibehej páteční akci.

Odmítl informace, že by policie zadržela nějakou osobu přímo v objektu. Devět podezřelých tak pozatýkala jinde. Více prý detektivové sdělí až v pondělí.

Budova, kde zasahovali policisté.

Redaktoři titulů Euro a E15 údajně ve čtvrtek dostali pokyn, že v pátek dopoledne kvůli přerušené dodávce elektřiny nemají chodit do práce.

Se zásahem to ale prý nesouviselo. "V objektu jsme nepřerušili dodávku elektřiny. Jednalo se o plánovanou odstávku proudu, kdy upozornění na tuto odstávku bylo vyvěšeno v budově," řekl Ibehej.

Pondělní vydání týdeníku Euro ani deníku E15 podle vydavatelství není nijak ohroženo.

"Vydání pondělních periodik není v žádném případě ohroženo a v budovách a kancelářích vydavatelství Mladá fronta v Modřanech a Košířích k žádným zásahům nedošlo," upřesnila Pavlína Míčová z Mladé fronty.

Odmítla tak předchozí informace o tom, že policie zasahovala také na modřanském pracovišti.

Vydavatelství zároveň prohlásilo, že ke společnosti Europrint, která sídlí na stejné adrese jako tituly vydávané Mladou frontou, nemá žádný právní vztah. "Kanceláře vydavatelství Mladá fronta Košíře jsou v pronájmu a nemají s dalšími společnosti zde sídlícími nic společného," doplnila Míčová.

Jediným vlastníkem tiskařské firmy Europrint je podle obchodního rejstříku americká společnost Concordia Asset Management. Některá média spojují Savova i s touto společností.

V souvislosti s vydavatelstvím Mladá fronta došlo v pátek i ke kuriozitě.

Podle serveru Lidovky.cz tři policisté zaměnili toto vydavatelství se společností MAFRA ze Smíchova, která patří Andreji Babišovi a vydává deníky Mladá fronta Dnes a Lidové noviny. Omylem tak dorazili na úplně jinou recepci.

"Dobrý den, tady má být od osmi velký policejní zásah," cituje server policisty, kteří oslovili vrátného.

Vedení policie pak omyl vysvětlovalo tak, že pražští příslušníci jeli jen na Smíchov zjistit, co se děje. Prý o akci kolegů z protikorupční jednotky nebyli informováni.

Článek pro předplatitele
Ještě na vás čeká 0 % článku. Pokračovat ve čtení můžete jako náš předplatitel.

Vedle přístupu k veškerému on-line obsahu HN můžete mít:

  • Mobilní aplikaci HN
  • Web bez reklam
  • Odemykání obsahu pro přátele
  • On-line archiv od roku 1995
  • a mnoho dalšího...

Máte již předplatné? Přihlaste se.

Přihlásit se

Zajímá vás jen tento článek? Dočtěte si ho za 19 Kč.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.