Před volbami se ukazuje, že téměř žádná politická strana neumí využívat sociální sítě. Často sdílejí jen články z ostatních médií a prezentují volební program.

Tím ale potřebnou odezvu u uživatelů nezískají. "Musí umět vyvolat diskusi, otvírat témata a následně být v diskusi aktivní. Plus vždy zafunguje nebrat se smrtelně vážně a komunikaci odlehčit," říká marketingový odborník Ondřej Obluk z Ogilvy & Mather.

Z příspěvků většiny stran je cítit, že jsou nucené, chybí jim vtip a nadhled. "Je bohužel hodně vidět, že strany sociální sítě využívají, protože mají pocit, že musí, že se to od nich očekává," tvrdí Martin Ježek z Inspiro Solutions.

Strany proto mají raději billboardy než internet.

Často se ale také stává, že ze sociálních sítí dělají inzertní plochu. "Problém, který vidíme i u našich klientů, je neochota do sociálních sítí investovat. U stran je to stejné. A když už se rozhodnou tu fanpage založit, předají její správu PR oddělení jako další místo, kam pouze posílají novinky a nahrávají fotky. Facebook prostě není plocha, na kterou se nalepí vizuál stejně jako na billboard," dodává Jan Binar ze společnosti McCann.

Zbývá vám ještě 80 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se