Václav Moravec, Zuzana Tvarůžková, Vladimír Keblůšek, Karel Rožánek a dalších 57 redaktorů se ohradilo proti výtkám, že zpravodajství ČT straní Miloši Zemanovi a SPOZ.

Na cenzurní zásahy si stěžovalo 23 redaktorů včetně moderátorky Daniely Drtinové či zástupce šéfredaktora zpravodajství a odboráře Adama Komerse. Podali také písemnou stížnost Radě ČT, která se jí bude zabývat příští týden.

V reakci na to ale 61 redaktorů a moderátorů podepsalo prohlášení, ve kterém odmítají, že "by byli v období před parlamentními volbami i během nich vystaveni jakémukoliv tlaku či ovlivňování reportáží". Naopak byl podle nich kladen důraz na maximální objektivu. "Vyjadřujeme tímto důvěru ve vedení zpravodajství," dodávají. Následuje 61 podpisů.

Podle Karla Rožánka, který dokument také podepsal, vznikla akce spontánně. Jemu konkrétně prý do práce nikdy nikdo nezasahoval, a proto podpis připojil.

"Nikdy se mi nestalo, že by někdo zasahoval do mé práce. Jestli do ní ale zasahovali někomu jinému, pak mají právo to napsat," řekl Rožánek serveru IHNED.cz.

"Nedělám a priori politiku, ale nikdy jsem se ani nedoslechl, že by Šámal (ředitel zpravodajství - pozn. red.) někomu řekl: 'Tohle nebude.' Ať už to byly Události, komentáře nebo třeba Interview... Kdybych se něco takového dozvěděl, věřte mi, že bych okamžitě řval," dodal.

Stejný názor má také redaktorka zahraniční redakce Lenka Nechvátalová. "Necítím, že by moje práce byla ovlivňována, proto jsem to podepsala. Nevím o tom, že by se v České televizi něco takového dělo. Jasně, že my bychom s tím přicházeli do kontaktu mnohem méně než domácí redaktoři, nicméně u věcí s přesahem do české politické scény, které děláme, na nás žádný tlak vyvíjený nebyl," uvedla.

"Nikdo mě nikdy neovlivňoval, ani jsem na žádné poradě nebyl svědkem manipulace," přidal se i její kolega Michal Kubal. "Za současným vedením redakce je navíc vidět výrazné zkvalitnění zpravodajství a byla by škoda, aby osobní ambice několika jedinců tuhle slibně nastartovanou éru ukončily," pokračoval a doplnil: "A především - vždycky jsem za sebe mluvil já sám, proto pro mě bylo nepřijatelné, aby to tentokrát činilo 21 anonymů, Adam Komers a Daniela Drtinová."

Jména 61 redaktorů zveřejnila přímo ČT. Ačkoliv tvrdí, že omylem.

"Česká televize se omlouvá za zveřejnění celého dokumentu a žádá média, aby nebyla zmiňována jednotlivá jména těch, kteří se pod text připojili. Česká televize je obdržela pro interní potřebu jako vyjádření podpory vedení zpravodajství ČT," uvedla mluvčí Alžběta Plívová.

Podívejte se na dokument, který vyjadřuje podporu vedení zpravodajství:

Související