Praha připravuje sjednocení pražské a středočeské dopravy do jednoho integrovaného systému. Cestujícím by tak po celém regionu stačila jedna jízdenka. Kdy se nový systém rozjede, bude jasné začátkem příštího roku.

Nejde přitom jen o využití jedné jízdenky, spojení dopravy má přinést i jednotné jízdní řády, informační systém a zároveň využití příměstské linky pro obsluhu Prahy a prodloužení městských linek pro obsluhu regionu.

"Systém jízdného by měl fungovat na základě rozdělení do tarifních zón, podobně jako je tomu v současné době v Praze. Tarifní pásma budou jednotná na celém území kraje, od toho by se odvíjela cena jízdenky," vysvětluje pro IHNED.cz Filip Drápal, mluvčí Ropid, jež má organizaci dopravy v Praze na starosti.

Jízdenky budou jako dosud papírové, počítá se ale také s předplatným na elektronických kartách. Zda se bude pro předplatné jízdné používat Opencard, železniční In-karta či průkazky jiných dopravců, ještě není rozhodnuto.

 

Ani to, kdy nový systém začne platit.

"Určitě to nebude hned. Když vše půjde dobře, je to otázka jednoho roku. Pokud se objeví nějaké zádrhele v jednání, může to trvat více let. Záleží, jak se k tomu postaví zástupci Prahy i Středočeského kraje," řekl Drápal.

Harmonogram a návrh postupu má Ropid připravit do února 2014.

"Z dopravního hlediska tato integrace odstraní přepravní duplicity, zlepší funkčnost veřejné hromadné dopravy při zpožděních a mimořádnostech a zavedením moderních technických prostředků zlepší informovanost cestujících - především při přestupech," píše se v materiálu výboru pro dopravu pražského magistrátu, jenž dal k slučování pokyn.

Zastupitelé si od propojení systému slibují efektivnější fungování veřejné dopravy a finanční úspory. Oba kraje by totiž měly pouze jediného koordinátora, který by tvořil tarify jízdného, plánoval trasy a navrhoval jízdní řády. V současné době to dělá Praha a střední Čechy zvlášť.