Dva měsíce po začátku vysílání poskytla Česká televize výsledky interního průzkumu, ve kterém diváci hodnotí, jak jsou spokojeni s novým kanálem ČT art.

Lidé udělovali známky od 1 do 10, přičemž desítka je nejlepší. Průměrný výsledek 8,2 značí nadprůměrnou spokojenost.

Nejhůře dopadla kulturní stanice během prvního týdne vysílání, kdy se koeficient spokojenosti pohyboval pod úrovní osmi bodů.

Také sledovanost se postupně zvedá, ačkoliv žádný pořad za dva měsíce nedokázal překonat film Alois Nebel, kterým ČT art startovala 31. srpna vysílání. Tehdy ho sledovalo 54 tisíc diváků.

Důkazem, že sledovanost stoupá, je mimo jiné fakt, že v celkovém žebříčku TOP 10 nejúspěšnějších pořadů se objevují i tři z konce října. Zaujal například koncert Václava Neckáře (32 tisíc diváků) nebo televizní inscenace opery Prodaná nevěsta (31 tisíc diváků).

Ze statistik dále vyplývá, že kulturní kanál sleduje více mužů, a to především ve věku od 45 do 54 let. "Z hlediska vzdělání publikum ČT art tvoří především vysokoškoláci a středoškoláci, kteří žijí v aglomeracích s vyšším počtem obyvatel. Jsou to lidé, kteří aktivně vyhledávají divadla, koncerty, výstavy a čtou více než běžná populace," řekla serveru IHNED.cz mluvčí televize Karolína Blinková.

(po rozkliknutí se vám grafy zobrazí v čitelné podobě)

Podíl na trhu ČT art v září dosáhl hodnoty 0,22 procenta, v říjnu to bylo o čtyři setiny více. To může souviset i s tím, že po přechodu do jiného multiplexu naladí nové kanály více lidí.

Pro porovnání, sledovanost novácké Telky a Smíchova dosahuje jednoho procenta, Prima ZOOM dvou procent. Trhu dominuje Nova s 24 procenty.

Sledovanost kulturních kanálů ovšem není vysoká ani jinde ve světě. "Polská artová televize TVP kultura se pohybuje na úrovni 0,5 procenta a je na trhu od roku 2005. Trend je také srovnatelný s BBC4, která je na trhu od roku 2002 a jejíž výkon se v prvních dvou letech pohyboval pod 0,3 procenta. V současnosti má mírně přes jedno procento," říká mluvčí Blinková.

Sledovanost ČT :D stoupá, spokojenost ale klesá

Oba nové kanály si alespoň na chvíli pustilo už přes 5 milionů lidí. Většina diváků sledovala dětskou stanici ČT :D.

Té se daří mnohem více, sledovanost stoupá každý týden. Naopak spokojenost, kterou považuje ČT za klíčové kritérium, jde opačným směrem. Zatímco na počátku diváci hodnotili Déčko v průměru devítkou, nyní kleslo na hodnotu 8,3. I přesto jde stále o nadprůměrný výsledek.

Spokojenost s novými kanály ČT :D ČT art
35. týden 9,1 8,5
36. týden 8,8 7,9
37. týden 8,6 8,0
38. týden 8,5 8,4
39. týden 8,6 8,2
40. týden 8,3 8,3
41. týden 8,3 8,4
42. týden 8,3 8,3
Průměr 8,5 8,2

Ve skupině diváků od 4 do 12 let je ČT :D nejsledovanějším kanálem. Podíl na trhu u dětí už překročil dokonce 20 procent a neustále stoupá.

Nejsledovanějším pořadem zůstává stále Večerníček.

Zdroj dat: ATO-Mediaresearch

Související