Sotva Praha dostaví megalomanský a nákladný projekt tunelu Blanka, může začít znovu utrácet ve velkém. Alespoň podle nápadu starosty sedmé městské části Marka Ječménka (ODS).

V úterý si nechal od radních odsouhlasit, že pošle primátorovi Tomáši Hudečkovi (TOP 09) návrh na nový obrovský projekt: chce, aby se nad Vltavou postavila lanovka, která by propojila Holešovice, Dejvice, Bohnice a Troju.

Ječmének sice zatím nemá ani náznak kalkulace nákladů trasy s deseti stanicemi, kterou označuje jako „nekonvenční spojení několika území pražských částí“. Přesto tvrdí, že jde o důležitou věc, která stojí za diskusi a od Hudečka žádá, aby nechal vypracovat podrobnou studii celého projektu.

„Osobně se domnívám, že návrh lanové dráhy řeší řadu problémů, jež jsou jinými dopravními prostředky hůře řešitelné a nákladnější,“ stojí v dopise, který Ječmének poslal na magistrát.

10 stanic

Návrh předpokládá, že jednotlivé stanice (například u brány do Stromovky, na holešovickém vlakovém nádraží, na parkovišti pod ZOO nebo na Císařském ostrově) budou umístěny na pozemcích, které patří Praze nebo jejím organizacím, a nebude tak nutné je vykupovat.Mapka Prahy s vyznačením koridoru plánované lanovky

Pro zvětšení si na obrázek klikněte.

U stanic si pak Ječmének představuje parkoviště pro tři stovky osobních automobilů. „Navíc zde vzniká logická úvaha o zapojení tohoto systému do městské hromadné dopravy,“ podotkl Ječmének.

Primátor Hudeček pro IHNED.cz potvrdil, že Ječménkovu poštu už dostal. Z vyjádření šéfa Prahy je však cítit spíše skepse. „Celou věc můžeme prodiskutovat na sekční radě. Obecně mohu nyní říci, že jsem zastáncem podpory věcí funkčních než nekonvenčních. Tedy těch, které Praze pomohou kapacitně řešit problémy s dopravou,“ uvedl Hudeček. 

O tom, že starosta Ječmének nejspíš se svým velkolepým plánem narazí, svědčí i zkušenosti z minulosti, kdy magistrát zamítl několik podobně „nekonvenčních“ návrhů na řešení dopravy směrem k Troji. Neuspěl například mnohem skromnější plán na zřízení zubačkové lanovky z Bohnic ke korytu Vltavy. 

Kdepak, máme jiné priority

Návrh se navíc nezamlouvá ani sousedním městským částem, kterých se plán týká. A nemají k němu ani informace. „Zatím o tom vůbec nic nevím,“ řekl starosta Troji Tomáš Drdácký ze sdružení Trojský kůň.

Jednoznačně negativní je postoj radnice Prahy 6, která podle svého mluvčího Adama Halmošiho vidí jiné priority. „Městská část Praha 6 by spíše uvítala dostavbu silničního okruhu kolem Prahy a také zavedení tramvajového propojení Sedlec–Troja. Některé body návrhu jsou pro náš územní celek naprosto nereálné. Jde například o předpokládané vybudování parkovišť s kapacitou tří set míst u každé stanice lanovky,“ podotkl Halmoši.

Související