Předpověď počasí budou v České televizi o následujících víkendech hlásit i lidé bez domova. Jde o evropskou sociální kampaň, k níž se tuzemská televize připojila. Kampaň má vyvrcholit v polovině prosince.

Noví hlasatelé se objeví v relacích v rámci Studia 6 Víkend. Během následujících čtyř sobot a nedělí v nich předpovědi doplní o postřehy lidí, kteří žijí nebo žili na ulici.

"Prostor dostanou také v samotném vysílání Studia 6 Víkend, ve kterém se budou moci podělit nejen o aktuální zkušenost z televizní práce, ale i o svůj životní příběh a motivaci, proč se do projektu České televize zapojili," uvedla mluvčí ČT Plívová.

Projekt s názvem Days Of Hope se uskutečnil v zemích, jako je Německo, Švýcarsko, Nizozemsko či Rusko. "Věřím, že tento originální projekt, který svou myšlenkou zcela souzní s posláním televize veřejné služby, zaujme širokou veřejnost, přispěje k celospolečenské debatě o problému sociálního vyloučení a v neposlední řadě podpoří ty, kteří stojí o svou druhou šanci. Rádi bychom v podobných charitativních projektech pokračovali i do budoucna," řekl generální ředitel ČT Petr Dvořák.

Projekt má být motivační, ale má přinést i konkrétní pracovní zkušenosti a příležitost ukázat, že lidé v obtížné situaci o šanci na uplatnění stojí.

"Jedním z cílů je totiž bořit u veřejnosti obavy, že případná pomoc těmto lidem nebude plně využita a že lidé bez domova nemají sami snahu dostat se zpět do normálního života," uvedla manažerka charitativních aktivit a bývalá mluvčí ČT Michaela Fričová.

Česká televize se podle ní chce tématu sociálního vyčlenění věnovat, vedle charitativních spotů na podporu neziskové organizace, která lidem bez domova pomáhá, zmapuje tuto problematiku i v dalších zpravodajských a publicistických pořadech.

Mezi prvními se na obrazovce objeví pětačtyřicetiletý Petr Bláha. Původní profesí zámečník přestal mít pod kontrolou svou zálibu ve hře na automatech, následně se mu rozpadla rodina a začala dlouhá cesta dolů, která skončila téměř osmiletým pobytem na ulici.