Baletní soubor Moravského divadla v Olomouci musel stáhnout z programu chystanou premiéru inscenace klasického baletu Esmeralda, kterou měl nastudovat významný a ve světě uznávaný choreograf Vasilij Medveděv. Divadlo to na svém webu odůvodnilo technickými důvody.

Místo něj v plánu letošních premiér nabídne divákům inscenaci slavného Čajkovského baletu Spící krasavice.  Podobná situace nastala v divadle před rokem. Tehdy nedostalo licenci na baletní inscenaci slavného muzikálu Jesus Christ Superstar.

Premiéru měla mít Esmeralda 28. března. Podle mluvčího divadla Davida Kresty se soubor ještě nepustil do příprav ani do chystání kostýmů či scény.

"Důvodem nahrazení premiérového titulu Esmeralda jiným titulem je neuskutečněná dohoda s původním inscenačním týmem. V pátek 28. března tak bude mít v Moravském divadle Olomouc premiéru inscenace Spící krasavice v režii a choreografii Hany Vláčilové. Bývalá primabalerína Národního divadla se jako choreografka podílela na úspěšné olomoucké inscenaci Labutího jezera," uvedl mluvčí divadla.

Balet Spící krasavice vycházející z pohádky francouzského spisovatele Charlese Perraulta začal Petr Iljič Čajkovskij psát v zimě 1888, světové premiéry se dílo dočkalo 15. ledna 1890 v Petrohradu v choreografii Maria Petipy.

V olomouckém divadle měla Spící krasavice naposledy premiéru 30. června 1996 v režii a choreografii Igora Ostapenka. Na konci letošního března tak bude mít Moravské divadlo Olomouc na repertoáru všechny tři Čajkovského balety - Labutí jezero, Louskáčka a Spící krasavici.

Za uplynulý rok je to podruhé, co musel balet Moravského divadla v Olomouci měnit svůj plánovaný repertoár. Na konci března muselo divadlo odložit premiéru baletní inscenaci slavného muzikálu Jesus Christ Superstar. Tehdy však muselo divadlo změnit program jen pár dní před chystanou premiérou.

Od autorů muzikálu totiž nedostalo licenci. Plánované představení v režii renomovaného choreografa Roberta Balogha muselo nahradit speciálním uvedením baletní inscenace Labutí jezero. Podle zástupců divadla svou roli hrálo i to, že se podmínky autorských práv posledních pět let stále mění.