Vláda chce ukončit praxi, kdy pozvánky na předváděcí akce inzerovaly úplně jiné zboží, než které pak obchodníci ve skutečnosti nabízejí. Navíc často s diametrálně odlišnými cenami.

Od středy platí novela zákona o ochraně spotřebitele, která mimo jiné rozšiřuje pravomoci České obchodní inspekce (ČOI). Ta bude například nově dostávat pozvánky na předváděcí akce ke kontrole. A firmy navíc budou muset takové akce hlásit dopředu.

Právní poradkyně Sdružení obrany spotřebitelů Iva Palkovská se domnívá, že některá nová opatření odradí řadu zákazníků od toho, aby na předváděcí akce vůbec jeli.

Sdružení obrany spotřebitelů i ČOI vnímají novelu pozitivně, přesto však upozorňují na to, že obchodníci se budou pokoušet najít v zákoně nějakou skulinu. Právně neošetřené zůstávají například zájezdy do zahraničí, které se pak mění právě na předváděcí akce.

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.