O premiérovi Bohuslavu Sobotkovi se často říká, že je nevýrazný a chybí mu charisma. Přesně takový je i jeho profil na Facebooku. 

"Problémem je fakt, že premiér nebo jeho PR poradci zatím nechápou, že sociální sítě jsou ze své podstaty médiem pro oboustrannou komunikaci. Jsou místem, kde si chceme povídat stejně jako v hospodě u piva. Jednostranná PR prohlášení tam nikoho zajímat nebudou," říká ředitel komunikační agentury McCann Erickson Jan Binar.

Na Twitteru navíc Sobotka nemá účet vůbec. Funkční je akorát parodický profil Bohouš Sobotka. Na něm se objevují příspěvky typu Zdeněk Škromach si mě odebral z přátel na Facebooku nebo Zeman si při schůzce nalil slivovici do půllitru.

Přitom řada předsedů vlád evropských zemí Twitter čile využívá. "Britský premiér David Cameron má přes půl milionů followers (fanoušků na Twitteru – pozn. red.), jeho španělský kolega Mariano Rajoy tuto hranici atakuje," říká Executive Managing Director Ogilvy & Mather Ondřej Obluk.

Řada členů vlády ale s voliči komunikovat umí. Patří mezi ně vicepremiéři Andrej Babiš a Pavel Bělobrádek či ministr zemědělství Marian Jurečka.

Bohuslav Sobotka, premiér

Na Facebooku sdílí hlavně články z webu cssd.cz. Občas napíše stanovisko k aktuální politické situaci.

Nejaktivnější byl po volbách, kdy se ho takzvaní pučisté snažili připravit o post předsedy. Dokonce napsal status se "smajlíkem".

Na Twitteru Sobotka není. Úplným opakem je již zmíněný britský premiér Cameron, který se snaží lidem na Twitteru několika příspěvky denně ukázat, jak neustále pracuje.

Andrej Babiš, vicepremiér a ministr financí

Hnutí ANO mělo podle expertů nejlepší předvolební kampaň na sociálních sítích. A pozitivně hodnotí i samotného ministra financí Babiše. S vynikajícím obrazem na sociálních sítích mu pomáhá odborník Marek Prchal.

Babiš je velmi aktivní hlavně poslední dobou. Na Twitteru rád vtipkuje a sděluje názor na aktuální politické dění. Na Facebook píše delší příspěvky a sdílí své blogy. Uspořádal dokonce chat.

Pavel Bělobrádek, vicepremiér pro výzkum, vědu a inovace

Je velmi aktivní na Facebooku, rád se chlubí fotkami. Sdílí snad všechny články, které se ho týkají. Umí si ze sebe udělat i legraci – například statusem "Aneb jak se stal veterinář z Náchoda ministrem :)".

Na Twitteru píše vlastní tweety a několikrát denně reaguje na příspěvky ostatních.

Nedávno si vystřelil i z vydavatelství MAFRA, které koupila společnost Agrofert. Jejich tiskoviny nazývá Agrofertovy noviny.

Marian Jurečka, ministr zemědělství

Čile komunikuje na Facebooku. Až do září publikoval minimum příspěvků, jakmile se ale rozhodlo o předčasných volbách, začal svůj profil plnit.

Nyní publikuje téměř každý den. Jako jeden z mála reaguje i v komentářích.

Rád sdílí články, ve kterých vystupuje. Vyfotil ale třeba i stavebnici, se kterou si hraje jeho syn. Lidskou tvář ukazuje také tím, že lidem ráno popřeje, ať se jim daří. Velmi aktivní je i na Twitteru.

Lubomír Zaorálek, ministr zahraničí

Ačkoliv na svých osobních stránkách má banner "Potkáme se na Faceboku", po rozkliknutí se jeho stránka nezobrazí. Ani na Twitteru není dohledatelný, je tam pouze falešný profil.

Martin Stropnický, ministr obrany

Na Facebooku vidí jeho příspěvky pouze přátelé. Už má ale dosažený maximální limit pět tisíc přátel, a nemůže si proto další přidávat. Na Twitteru není vůbec.

Marcel Chládek, ministr školství

Často na Facebooku sdílí články z webu ministerstva školství, poslední dobou hlavně gratuluje sportovcům. Ze všedních tweetů vyčníval hlavně ten o schůzce s prezidentem.

Milan Chovanec, ministr vnitra

Sice má profil, ale příliš nekomunikuje. Na jeho zeď píší příspěvky hlavně ostatní lidé, on na ně však nereaguje. Na Twitteru není.

Jan Mládek, ministr průmyslu a obchodu

Na Facebooku ani na Twitteru není.

Helena Válková, ministryně spravedlnosti

Nemá profil na sociálních sítích.

Michaela Marksová, ministryně práce

Její Facebook je plný odkazů na články i upoutávek na pořady, jejichž hostem bude. Občas se objeví i fotografie, například jak sedí na jednání vlády.

Marksová ale přiznává, že o profil se vůbec nestará ona. "Je to zatím čistě záležitost členů z Idealistů – klubu v rámci Mladých sociálních demokratů," řekla serveru IHNED.cz

O Twitter se jí však téměř nikdo nestará. Tento rok se na něm akorát objevilo poděkování za to, že jí ČSSD svěřila post ministryně práce, a odkazy na dva články.

Antonín Prachař, ministr dopravy

Nemá Facebook ani Twitter.

Svatopluk Němeček, ministr zdravotnictví

Twitter i Facebook, příliš aktivní ale není. Nejčastěji komentuje články v médiích.

Věra Jourová, ministryně pro místní rozvoj

Facebook, ale aktivní je jen párkrát do měsíce. Navíc její příspěvky nevyzývají k přílišné aktivitě, jsou spíše bilanční, Jourová se ráda zamýšlí. Na Twitteru není.

Richard Brabec, ministr životního prostředí

Na Facebooku sdílí hlavně vtipy, příliš ale nekomunikuje. Na Twitteru také ne.

Daniel Herman, ministr kultury

Typický příklad politika, který na Facebooku hlavně sdílí odkazy na pořady či články, kde se o něm mluví. Na Twitteru není.

Jiří Dienstbier, ministr pro lidská práva

Na Facebook napíše příspěvek jen občas, spíše mu tam píší jiní.

Článek pro předplatitele
Ještě na vás čeká 0 % článku. Pokračovat ve čtení můžete jako náš předplatitel.

Vedle přístupu k veškerému on-line obsahu HN můžete mít:

  • Mobilní aplikaci HN
  • Web bez reklam
  • Odemykání obsahu pro přátele
  • On-line archiv od roku 1995
  • a mnoho dalšího...

Máte již předplatné? Přihlaste se.

Přihlásit se

Zajímá vás jen tento článek? Dočtěte si ho za 19 Kč.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Odesláním objednávky beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s.

Nepřeji si dostávat obchodní sdělení týkající se objednaných či obdobných produktů společnosti Economia, a.s. »

Zaškrtnutím políčka přijdete o možnost získávat informace, které přímo souvisí s vámi objednaným produktem. Mezi tyto informace může patřit například: odkaz na stažení mobilní aplikace, aktivační kód pro přístup k audioverzi vybraného obsahu, informace o produktových novinkách a změnách, možnost vyjádřit se ke kvalitě našich produktů a další praktické informace a zajímavé nabídky.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.